Гергана Костова
Учителят в детската градина поставя началото на израстването на детето като личност. Учителят показва посоката, подкрепя и вдъхновява за първите смели стъпки. Целта на учителя е детето да опознае света по най-подходящия и забавен начин, да запали любовта към познанието, да подкрепя любопитството и радостта от откривателството. Учителят в детската градина поставя основата на важните неща, на която детето ще е стъпило през всеки следващ етап от живота си. Това е голяма отговорност, която налага учителят да се самоусъвършенства и да учи през целия си живот.
Профил
Адрес
град Горна Оряховица
ул. "Ангел Кънчев" №43
И-мейл
Институция
Класове/Групи
Учебни предмети
Български език и литература
Математика
Околен свят
Изобразително изкуство
Конструиране и технологии
Физическа култура
Учебни комплекти
"Малко криво, но красиво" по образователно направление Изобразително изкуство - издателство "Бит и техника"
"Откриватели" по образователно направление Околен свят -
издателство "Бит и техника"
"Играя, за да зная" - по образователно направление Български език и литература - издателство "Бит и техника"
"Математиката е лесна, даже интересна" по образоватено направленние Математика - издателство "Бит и техника"
"Малчугани-майсторани" по образователно направление Конструиране и технологии - издателство "Бит и техника"
Участие в програми и проекти
Секторна програма "Коменски" - международен проект "Изкуството - свят без граници"
Национална програма "Успяваме заедно" - проект "Здравей, детска градина"
Извънкласни дейности
Образование
Основно Образование
Средно образование
Средно образование
ЕСПУ "Йордан Йовков" - Сливен
Магистър
Предучилищна педагогика
Великотърновски университет "Св. Св. Кирил и Методий"
Период на обучение: 1989 г -1993 г
Специалност - Предучилищна педагогика
Специализация - Педагогика на ранната възраст
Квалификация - Детски учител
Учителски стаж
Настояща работа
старши учител
От септември 2012 година до момента работя като учител и старши учител в детска градина "Ален мак" - Горна Оряховица.
Умения и компетенции
Социални умения и компетенции
Умения за работа в екип
Организационни умения и компетенции
Организационни умения за работа с деца. Умения за работа с институции. Умения за работа по проекти
Технически умения и компетенции
Microsoft Office:
MS Word, MS Excel, MS PowerPoint
Работа с интерактивна дъска
Internet
Когнитивно-базирани компетенции
Осъществяване на педагогическо взаимодействие с деца в предучилищна възраст
Артистични умения и компетенции
Квалификации и обучения
18/04/2024 - Удостоверение
Първа долекарска помощ - спешни детски състояния
Обучаваща институция: Център за образователни инициативи - София
26/03/2024 - Сертификат
Прилагане на картата за функционална оценка на индивидуалните потребности на деца и ученици със специални образователни потребности и с хронични заболявания
Обучаваща институция: Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование - Велико Търново
28/10/2023 - Удостоверение
Детска градина от бъдещето
Обучаваща институция: Идеите ЕООД - София
27/03/2023 - Удостоверение
Стратегии за разпознаване, преподаване и подкрепа на деца и ученици с хиперактивност и дефицит на вниманието и от аутистичния спектър в условията та общообразователната среда
Обучаваща организация: Регионален център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование - Велико Търново
15/01/2022 - Сертификат
Дизайн мисленето като успешен метод за развиане на социални иновации в училище
Обучаваща институция: Уча се
28/02/2021 - Сертификат
Кои електронни платформи и приложения да ползвам в класната стая
Обучаваща институция: Уча се
06/11/2020 - Удостоверение
Обучение за работа с облачни технологии
Обучаваща институция: Тракийски университет
Департамент за информация и повишаване на квалификацията на учителите - Стара Загора
18/05/2020 - Квалификация
Професионалнопедагогическа специализация
Период на провеждане: 2019 - 2020
Тема: Развиване на гражданската култура в предучилищното и училищното образование
Обучаваща институция: Софийски университет "Св. Климент Охридски"
Департамент за информация и усъвършенстване на учители
12/11/2018 -
Четвърта професионалноквалификационна степен
Обучаваща институция: Софийски университет "Св. Климент Охридски"
Департамент за информация и усъвършенстване на учители
22/05/2018 - Удостоверение
Професионални компетентности на учителя в детската градина
Обучаваща институция: Софийски университет "Св. Климент Охридски"
Департамент за информация и усъвършенстване на учители - София
25/04/2018 - Удостоверение
Как да работим с родителите - стратегии за ефективно взаимодействие на детската градина и семейството
Обучаваща институция: ВТУ "Св. Св. Кирил и Методий"
19/05/2017 - Удостоверение
Съвременни педагогически технологии за възпитаване на децата от предучилищна възраст в любознателност към художествената литература
Обучаваща институция: ВТУ "Св. Св. Кирил и Методий"
12/10/2016 - свидетелство за ПКС
Пета професионалноквалификационна степен
Обучаваща институция: Шуменски университет "Епископ Константин Преславски"
Департамент за информация, квалификация и продължаващо образование - Варна
22/06/2016 - Удостоверение
Иновации в предучилищното образование
Обучаваща институция: Шуменски университет "Епископ Константин Преславски"
Департамент за информация, квалификация и продължаващо образование - Варна
02/11/2015 - Удостоверение
Техники за овладяване и контрол на професионалния стрес
Обучаваща институция: РААБЕ
26/09/2015 - Сертификат
Дейност eTwinning
Обучаваща институция:
Център за развитие на човешките ресурси
25/04/2015 - Сертификат
Интерактивни образователни технологии за предучилищна подготовка и възпитание (направление "Изобразително изкуство")
Лектор: гл.ас.д-р Николай Гюлчев
ВТУ "Св. Св. Кирил и Методий"
18/12/2014 - Удостоверение
Европейски тенденции в обучението на деца от подготвителните групи на детските градини. Работа с електронни продукти
Обучаваща институция: Humanitas - София
11/02/2014 - Сертификат
Взаимодействие "семейство - детска градина". Стратегии за сътрудничество"
Обучаваща институция: РААБЕ
15/06/2013 - Сертификат
Методика на обучението по БДП в детската градина
Обучаваща институция:
Русенски университет "Ангел Кънчев"
Център за продължаващо обучение
09/05/2013 - Сертификат
Разработване на мултимедийни ситуации за детската градина. Работа с PowerPoint
Обучаваща институция: Образование и технологогии - Бургас
16/03/2013 - Сертификат
Методически решения и разработване на дидактични упражнения за интеграция на интерактивна дъска в учебния процес
Обучаваща институция: Иновации и консултиране
Снимки
Форма за обратна връзка
Информация
Философия на преподаване
Всички деца, с които работя, да се чувстват значими и смели - това е моята философия. Какви качества ще се развият у едно дете зависи от таланта на учителя, от неговата ерудиция и професионална компетентност. Учителската философия трябва да се надгражда и дообогатява с опита - да се търсят най-успешните пътища, по които децата да откриват света на знанието; да се прилагат педагогически подходи за създаване на модерна, приемаща и психологически комфортна образователна среда; да се осигури здрава връзка между децата в групата, основана на зачитане на другия; да се формират ключови компетентности, социални умения и готовност за училище. Всичко това определя професията на детския учител като непрекъснато развиваща се, динамична и творческа. Важна част от моята учителска философия е схващането, че всяко дете има своя потенциал - той трябва да бъде открит и детето да бъде поведено в правилната посока.
Методи на преподаване
Игровата дейност в своето богато многообразие има абсолютен приоритет в организирането и реализирането на педагогическото взаимодействие. Тя създава условия за самоизява, за най-ефективно общуване както между децата, така и между учителя и детето. В педагогическите ситуации използвам още електронни познавателни книжки; авторски презентации; онлайн платформи, съобразени с държавните образователни стандарти.
Взаимодействие с родители, ученици, учители
Общуването на педагогическите специалисти с родителите е постоянен, многопластов и динамичен процес, който определя облика на взаимодействието детска градина - семейство. Отворена съм за диалог по всяко време, защото като учител и като родител знам колко важно и интересно е порастването, колко радости и безпокойства може да донесе както за децата, така и за семействата им.
Ефективното общуване е определящо и за успешната ми съвместната работа с екипа на групата. Заедно споделяме ясни отговорности и принципи.