Нина Димова

Нина Димова

Нина Димова Димова

Учителят в детската градина е началото на цялостното израстване на детето като личност. Учителят е отговорност любов иновативност компетентност и носител на всичко значимо за детето. Негова цел е успеваемостта и удовлетвореността на децата в процеса на обучение. Това ще постигна учейки се и обичайки децата.

Профил

Адрес

ДГ "Радост" гр.Ямбол,ул."Лом"5

И-мейл

n.dimova1989@abv.bg

Мрежи

Институция

ДГ "Радост"

Класове/Групи

Първа група

Учебни предмети

Български език и литература Математика Технологии и предприемачество Околен свят Музика Изобразително изкуство Физическо възпитание и спорт

Учебни комплекти




„Играя, за да зная” по образователно направление „Български език и литература” „Математиката е лесна, даже интересна” по образователно направление „Математика” „Откриватели” по образователно направление „Околен свят” „Малко криво, но красиво” по образователно направление „Изобразително изкуство” „Пея, танцувам и играя” по образователно направление „Музика” „Малчугани, Майсторани” по образователно направление „Конструиране и технологии”

Участие в програми и проекти



Извънкласни дейности



"Забавно пеене"

Образование

Основно Образование

СУ

Средно образование

ПГХТТ

Учителски стаж

Настояща работа

Учител

03/01/2023 - 19/02/2024

ДГ"Свобода"/Учител

Умения и компетенции

Социални умения и компетенции

Общуване с хора


Добри комуникативни умения и бързо адаптиране, позитивно мислене, добра работа в екип, лоялност, креативност, отговорност, коректност, организираност, коректни взаимоотношения с колектива в детската градина, комуникативна способност при общуване с родители и администрация, уважение и стимулиране уникалността и индивидуалността на всяко дете, родители и служител.

Организационни умения и компетенции

Координация на дейности, пряко произтичащи от естеството на работа, координация и сътрудничество с колеги и родители, организиране и провеждане на педагогическата дейност в съответствие с изискванията.

Технически умения и компетенции

Умения за работа с операционна система Windows, умения за работа с интерактивна бяла дъска, умения за работа с MS Office (Word, Excel, Power Point ), умения за работа с различни интернет приложения.

Когнитивно-базирани компетенции

Комуникативност, толерантност, емпатия, способност за сътрудничество в екип, умение за организиране и разпределение на функциите и задълженията, произтичащи от естеството на възложената работа, умения за преодоляване на трудности.

Артистични умения и компетенции

Авторски сценарии.

Участие в спектакли в детската градина пред деца и родители.

Квалификации и обучения

02/11/2024 - Сертификат

Базово ниво на цифрова компетентност.

16/09/2024 - Удостоверение

"Ранна скринингова оценка и насоки за стимулиране развитието на три годишните деца"

25/11/2023 - Удостоверение

"Създаване на онлайн образувателни ресурси за най-малките"

13/05/2023 - Удостоверение

"Куклотерапия като елемент на СТЕМ концепцията в подкрепа на съвременния възпитателно-образователен процес в детската градина за целенасочено педагогическо въздействие върху личността на детето"

10/12/2022 - Сертификат

"Арт-коучинг.Артпедагогика на гнева и агресивно поведение-корекционни техники"

Форма за обратна връзка

Информация

Философия на преподаване

Моята философия за работата с децата се гради на това детската личност да бъде в центъра на моето внимание. Като познавам психическото физическо и емоционално състояние на всяко дете да изградя устойчива среда в която то да се чувства защитено и спокойно. Да подредя приоритетите си така че те да носят увереност самостоятелност и инициативност на детето. Да използвам такава методика която да следва индивидуалния път на развитие на всяко дете.

Методи на преподаване

В стремеж да се разберат потребностите на всяко едно дете е важно да се стимулират уменията на децата за да се подтикне развитието им. 
Важно е и създаването на позитивна атмосфера. Тя трябва да насочва към доверие добронамереност и обич в групата. Децата да се научат да спазват правила и да зачитат правата на другите и авторитета на учителя. Да се изгради такова доверие между учители и родители което да гарантира щастливо детство и успешна детска група. Важен момент при формиране на детската личност е подобряване на психическото здраве. За целта е необходимо да се работи за придобиване на емоционални и социални умения. Това допринася за справяне с жизнени предизвикателства въз основа на общуване с връстници и възрастни. Осъществяването е възможно чрез изграждане на среда насърчаваща съвместната работа и сътрудничество между децата. 

Взаимодействие с родители, ученици, учители

Детската градина е възпитателно-образователна институция където учители родители и закон компетентно и професионално обединяват усилията си в името на детето. Работата по поставените задачи преминава плавно и пълноценно когато екипът работещ в групата изпълва съдържанието на това понятие. Учителите са пълноценни партньори във възпитателно-образователния процес а родителите – надеждни участници. Целта на екипа е съвместна работа с ясни отговорности и принципи което се постига чрез ефективно общуване. Работата в екип и уеднаквяване на изискванията и задачите към децата води до пълноценно общуване и максимални резултати. Важното е че всеки от нас влага определени конкретни качества в своето разбиране за възпитание. И това е добре. Ние сме различни хора и не може да се очаква че мненията на всички ни ще са унифицирани. Така или иначе възпитанието е деликатен процес. Останалото което трябва е сърце интуиция и умение за слушане.

Публикации

Успех на учащите

Национален конкурс - изложба по приложно изкуство " Кукерландия", проведен през месец март, бе отличена на Първо място София Атанасова Христова.

Децата от група "Облаче " участваха в Кукерски игри - " Аз съм кукерче "2024г.

Получихме грамота за отлично представяне.



Национални състезания " Многознайко" трети кръг, проведен през месец март и отличени с грамоти и медали са следните деца: Александър Георгиев Колев,Ани Тодорова Енчева, Велизар Йорданов Стойчев, Веселин Иванов Иванов, Дилиан Христов Карчев, Иванина Станиславова Желева, Ивайла Иван Костова, Ивон Иванова Чапърова, Камен Филипов Пеев, Йоан Антонов Славов, Кристиан Тодоров Стоянов, Кристиян Пламенов Иванов, Надежда Мирославова Господинова, Никол Пламенова Керанова, Никол Николаева Хергелджиева, Симона Николаева Цвяткова
София Атанасова Христова, Теодор Тодоров Христов, Цветин Калоянов Сотиров, Николай Мариянов Кавалджиев, Яна Иванова Дянкова, Дария Красимирова Недева, Мартин Любомиров Петров, Теодора Иванова Вълкова, Симона Красимирова Костова, Илко Иванов Пеев.


Национални състезания " Многознайко" четвърти кръг, проведен през месец април и отличени с купа за групата за отлично представяне, грамоти и медали за следните деца: Александър Георгиев Колев, Ани Тодорова Енчева, Велизар Йорданов Стойчев, Веселин Иванов Иванов, Дилиан Христов Карчев, Иванина Станиславова Желева, Ивайла Иван Костова, Ивон Иванова Чапърова, Камен Филипов Пеев, Йоан Антонов Славов, Кристиан Тодоров Стоянов, Кристиян Пламенов Иванов, Надежда Мирославова Господинова, Никол Пламенова Керанова, Никол Николаева Хергелджиева, Симона Николаева Цвяткова, София Атанасова Христова, Теодор Тодоров Христов, Цветин Калоянов Сотиров, Яна Иванова Дянкова, Дария Красимирова Недева, Теодора Иванова Вълкова, Симона Красимирова Костова и Габриела Петрова Щерева.

Децата от група „Облаче” гласуваха за най- добра книга за Националната годишна награда „ Бисерче вълшебно” 2024 г. и им бе присъдена грамота.


Галерия - Успех на учащите

Успехи на учителя

Галерия - Успех на учителя

Допълнителна информация

Галерия - Допълнителна информация

Бъдещи планове

Моите бъдещи планове са, да се включвам в различни обучения за моето професионално и бъдещо развитие.

Самонаблюдение

Детската градина е място за обучение и възпитание. Място за развитие на потенциала и индивидуалността на всяко дете. За възпитаване и установяване на трайни знания умения навици и компетенции. Детската градина в България има своето историческо развитие – съхранило в себе си история традиции и новаторство. Учителят в детската градина е човекът който движи процеса стъпвайки на традициите в предучилищното образование но квалифицирайки се и развивайки своя потенциал с поглед напред в бъдещето. Той е този който трябва да умее да балансира в работата си за да бъде тя иновативна и съобразена с изискванията на новото време и общество.


Благодаря!