Виолета Ганчева Терзийска
Да си учител е призвание, мисия и отговорност. Да си учител на деца, които поемаш от майчините ръце, е избор, който трябва да направиш не с разума, а със сърцето си. Да си първи учител в живота на малкото дете –това е съдба. Съдба и за учителя, и за детето, защото те –учител и дете, заедно рисуват картината на бъдещето и заедно вървят по пътеката на детското израстване.
Профил
Адрес
гр.Пловдив, ул.Загоре 6
И-мейл
Институция
ДГ "Буратино"
Класове/Групи
- първа група
- втора подготвителна група
- трета подготвителна група
- четвърта подготвителна група
Учебни предмети
- Български език и литература
- Математика
- Околен свят
- Констуиране и технологии
- Изобразително изкуство
- Физическо възпитание
Учебни комплекти
издателство "Изкуства"
Участие в програми и проекти
Извънкласни дейности
Образование
Основно Образование
ОУ
Средно образование
ПГАСГ
Бакалавър
ПУ
Учителски стаж
Настояща работа
учител
Умения и компетенции
Социални умения и компетенции
Добри комуникативни умения и бързо адаптиране, позитивно мислене, добра работа в екип, лоялност, креативност, отговорност, коректност, организираност, сътрудничество с учители, коректни взаимоотношения с учителския колектив, добри контакти с деца и родители, уважение и стимулиране на уникалността и индивидуалността на всяко дете..
Организационни умения и компетенции
- Организиране и провеждане на педагогическата дейност в съответствие с изискванията , определени различните нормативни и образователни документи. -Своевремеенно и коректно водене на задължителната документация, свързана с педагогическата дейност.
-Участие в педагогически съвети, изпълнение на техните решения,участие в различни организационни и методически форми и инициативи, свързани с дейността на детската градина.
Технически умения и компетенции
Работа с Windows,MicrosoftOfficeWord,MicrosoftOffice Excel,MicrosoftOfficePowerPoint,Internet, работа с интерактивна дъска
Когнитивно-базирани компетенции
-Организиране на среда, стимулираща детското развитие,
-Съхраняване и грижа за индивидуалността на всяко дете,
-Коректни взаимоотношения,
-Сътрудничество по повод учебния процес както между учител и деца, така и между самите деца,
-Грижа за изграждане на ценности,
-Съобразяване с личностни и ценностни различия между хората
-Грижа за изграждане на национални и общочовешки добродетели.
Артистични умения и компетенции
Квалификации и обучения
20/12/2023 - Удостоверение
STEM / STEAM обучение в детската градина и началното училище - присъден ч квалификационен кредит
12/12/2023 - Сертификат
Как да прилагаме творческите средства в педагогическата ситуация
22/11/2023 - Удостоверение
Методика на обучението по безопастност по пътищата в детската градина - присъдени 2 квалификационни кредита
Форма за обратна връзка
Информация
Философия на преподаване
Моята педагогическа философия е, че учителят и детето са партньори в израстването. Всяко дете е уникално и неповторимо и не бива да бъде потискано в своята различност. Задачата ми, като негов учител е да създам подходящата среда на обич, доверие и подкрепа, за да се изгради и развие детската личност. Малцина са великите учители, но всеки, избрал тази професия може и трябва да се стреми да е добър, дори –много добър учител. А добрият учител, обича децата и гледа на тях не като „обекти“ на обучение и възпитание, а като личности, които направлява по пътя на израстването. Разбирането, че децата не са „пасивни приемници“ на знания и въздействие, а активни субекти във възпитателно-образователния процес,предполага учителят да е креативен, иновативен, подкрепящ, с повече разбиращ подход към децата и по-малко –санкциониращ. В моята практика се стремя да подкрепям и насърчавам процеса на познанието и развиването на уменията на децата не толкова с преподаване на „знание наготово“, а по-скоро с насърчаване активността и креативността на подрастващите да задават въпроси и търсят отговори, да мислят и се съмняват, да откриват, да имат своя позиция, да се събужда детското любопитство и любознателност.
„Аз започнах моята работа като фермер, който е заделил добри семена и на когото е предложена плодородна нива, в която да ги засее. Но се оказа друго. Едва бях разровила земята, когато разбрах, че държа злато вместо зърно.“
М. Монтесори
Методи на преподаване
Старая се да имам съвременен подход на преподаване и комуникация.В центъра на учебно-възпитателния процес поставям детето с неговата познавателна, емоционална и творческа дейност: да решава проблеми,да твори,да бъде самоуверен,да се учи от грешките си. Заедно с общоприетите методи на преподаване за предучилищно възпитание,аз внедрявам и такива,които мисля ,че са по-близки до децата и до тяхното възприятие. В ерата на комуникациите и високо развитите технолгии,в която растат нашите деца се стремя да им поднасям учебния материал на достъпен за тях език.Мисля,че когато децата усвояват знания и умения чрез интерактивни методи,вниманието им е по-устойчиво и придобитите знания–по трайно възприети.
Взаимодействие с родители, ученици, учители
За развитие и прилагане на новите технологии в детската градина е много важна и подкрепата на родителите. Тяхната инициативност и отзивчивост е показател, че те също проявяват заинтересованост и ангажираност към проблема с възпитанието и обучението на децата им, като желаят въвеждането и работата с новите технологии. Нека не забравяме, че времената се менят, детството е различно, то няма да срещне по пътя си същите опасности, каквито са срещнали те, но ще срещнат много различни, присъщи на тяхното време, на тяхното днес и тяхното утре. И детето трябва да е подготвено да ги посрещне и да се справи с тях достойно, според ценностите на съвремието му.
Чрез възможностите на съвременните средства за комуникация и интернет имаме възможност за ежедневна връзка с родителите и такава за системно отразяване на различни моменти от възпитателно-образователния процес.
Публикации
Успех на учащите
Успехи на учителя
Галерия - Успех на учителя
Допълнителна информация
Галерия - Допълнителна информация
Бъдещи планове
Продължавам да работя , да се развивам като учител в сферата на предучилищното образование.