Радостина Енчева

Радостина Енчева

Радостина Янкова Енчева

Детската градина е място което осигурява спокойствие и сигурност на родителите за това че децата им ще бъдат отглеждани обучавани и възпитавани от компетентни и отговорни учители. За да отговорим на тези очаквания трябва да проявим висок професионализъм и всеотдайност в грижите за децата. За да спечелим родителското доверие и предизвикателствата на съвременното общество са необходими висока квалификация и познаване на съвременни технологии за работа с деца. Учителят трябва да бъде гъвкав динамичен позитивен и последователен за постигане на необходимите резултати в работата си с децата.

Профил

Адрес

ДГ "Радост"

град Ямбол

ул. "Лом" № 5

И-мейл

furor_1@abv.bg

Мрежи

Институция

ДГ "Радост"

Класове/Групи

Предучилищна група

Втора възрастова група "Дъга" 2024/2025 г.

Учебни предмети

Български език и литература Математика Технологии и предприемачество Околен свят Музика Изобразително изкуство Физическо възпитание и спорт

Учебни комплекти



Всички познавателни книжки на издателство "Бит и техника" от поредицата "Златно ключе"

Участие в програми и проекти



Извънкласни дейности



Забавно пеене

Образование

Основно Образование

ОУ

Завършила съм основно училище "Великият Октомври" (П. Р. Славейков) - гр. Ямбол

Средно образование

ПГ

Завършила съм политехническа гимназия "Васил Левски" - гр. Ямбол с разширено изучаване на български език и литература през 1993 г.

Бакалавър

Бургаски свободен университет

Завършила съм Бургаски свободен университет с образователно-квалификационна степен "Бакалавър" по специалност "Предучилищна и начална
училищна педагогика" с професионална квалификация "Педагог, детски учител и начален учител" и специализации "Театър за деца" и по Проект "Стъпка по стъпка" през 1999 г.

Учителски стаж

Настояща работа

Старши учител

Изпълнението на длъжността "Старши учител в детска градина" включва дейности и взаимодействия по отглеждане, възпитание, социализация и обучение на деца от тригодишна възраст до постъпването им в първи клас, както и подкрепа за личностно развитие на децата и организация и управление на педагогическото взаимодействие в детската група.

04/01/2000 - 22/01/2000

ЦДГ № 31 „Веселушко“ гр. Бургас

Детски учител

14/02/2000 - 03/03/2000

ЦДГ № 31 „Веселушко“ гр. Бургас

Детски учител


10/04/2000 - 22/04/2000

ЦДГ № 5 „Валентина“ гр. Ямбол

Детски учител
 

25/09/2000 - 28/08/2011

ЦДГ № 22 „Биляна“ гр. Ямбол

Детски учител

07/09/2011 - 31/08/2016

ОДЗ № 5 „Валентина“ гр. Ямбол

Старши учител
 

04/10/2022 - 00/00/0000

ДГ „Радост“ гр. Ямбол

Старши учител
 

Умения и компетенции

Социални умения и компетенции

Общуване с хора Емпатия

Добри комуникативни умения и работа в екип, позитивни и коректни взаимоотношения със социалната среда и професионалното обкръжение, активни контакти с децата и родителите. Толерантност към различните мнения и гледни точки.

Организационни умения и компетенции

Организиране и провеждане на педагогическата дейност в съответствие с изискванията, определени от различните нормативни и образователни документи.
Своевременно и коректно водене на задължителната документация, свързана с педагогическата дейност.

Технически умения и компетенции

Умения за работа с операционна система Windows, умения за работа с интерактивна бяла дъска, умения за работа с MS Office (Word, Excel), умения за работа с различни интернет приложения.

Когнитивно-базирани компетенции

Комуникативност, толерантност, емпатия, способност за сътрудничество в екип, умение за организиране и разпределение на функциите и задълженията, произтичащи от естеството на възложената работа, умения за преодоляване на трудности.

Артистични умения и компетенции

Разработване на сценарии за празници и развлечения в ДГ и артистично пресъздаване на роли в тях.

Квалификации и обучения

23/11/2024 - Удостоверение

Игрови технологии и изкуствен интелект в образованието в детската градина

02/11/2024 - Сертификат

Обучение на базово ниво на цифрова компетентност (нива 1-2 съгласно Европейската рамка за дигитални компетентности - DigComp)

13/04/2024 - Удостоверение

Съвременен модел на учебно занятие

Планиране на педагогическата дейност

07/12/2023 - Удостоверение

Тематичен курс на тема "Родителите и детската градина - между взаимните очаквания и споделената отговорност"

08/11/2023 - Удостоверение

Квалификационен курс на тема "Осигуряване на възпитателно-образователния процес по безопасност на движение по пътищата - квалификация за учители от детските градини и комисията по БДП"

08/04/2023 - Удостоверение

Обучение на тема "Компетентностният подход в обучението"

25/11/2015 - Сертификат

Ефективни техники за комуникация и работа с родителите
Методи и подходи за решаване на конфликтни ситуации в детската градина

05/11/2015 - свидетелство за ПКС

Четвърта професионално-квалификационна степен

03/02/2015 - Сертификат

Електронните игри – метод за обучение в предучилищната възраст

06/11/2014 - Сертификат

Аниматорска дейност – иновативна форма за организация на свободното време

23/10/2014 - Сертификат

Цели и целеполагане в съвременното обучение

08/02/2014 - Удостоверение

Ролята на педагога при насочване на деца за терапия

23/11/2013 - Сертификат

Съвременни параметри на играта в педагогическия процес
Специфични особености на видовете игри в детската градина

14/04/2013 - Сертификат

Обучителен курс по
Експресивна арт терапия

10/03/2012 - Сертификат

Играта – позната и непозната с новите и функции
Гражданското възпитание – новата парадигма на предучилищното възпитание XXI век
Иновационни проблеми и тяхното приложение в педагогическия процес в детската градина

10/04/2007 - Удостоверение

Оператор на компютър

24/11/2006 - свидетелство за ПКС

Пета професионално-квалификационна степен

20/05/2005 - Удостоверение

Компютърно обучение
Windows, Word, Excel, Internet

12/02/2004 - Удостоверение

Английски език – I ниво
New Headway

22/05/1998 - Диплома

Програма „Стъпка по стъпка“ – първи модул

Форма за обратна връзка

Информация

Философия на преподаване

Моята философия за работата с децата се гради на това детската личност да бъде в центъра на моето внимание. Като познавам психическото физическо и емоционално състояние на всяко дете да изградя устойчива среда в която то да се чувства защитено и спокойно. Да подредя приоритетите си така че те да носят увереност самостоятелност и инициативност на детето. Да използвам такава методика която да следва индивидуалния път на развитие на всяко дете.

Методи на преподаване

В стремеж да се разберат потребностите на всяко едно дете е важно да се стимулират уменията на децата за да се подтикне развитието им. 
Важно е и създаването на позитивна атмосфера. Тя трябва да насочва към доверие добронамереност и обич в групата. Децата да се научат да спазват правила и да зачитат правата на другите и авторитета на учителя. Да се изгради такова доверие между учители и родители което да гарантира щастливо детство и успешна детска група. Важен момент при формиране на детската личност е подобряване на психическото здраве. За целта е необходимо да се работи за придобиване на емоционални и социални умения. Това допринася за справяне с жизнени предизвикателства въз основа на общуване с връстници и възрастни. Осъществяването е възможно чрез изграждане на среда насърчаваща съвместната работа и сътрудничество между децата. 

Взаимодействие с родители, ученици, учители

Детската градина е възпитателно-образователна институция където учители родители и закон компетентно и професионално обединяват усилията си в името на детето. Работата по поставените задачи преминава плавно и пълноценно когато екипът работещ в групата изпълва съдържанието на това понятие. Учителите са пълноценни партньори във възпитателно-образователния процес а родителите – надеждни участници. Целта на екипа е съвместна работа с ясни отговорности и принципи което се постига чрез ефективно общуване. Работата в екип и уеднаквяване на изискванията и задачите към децата води до пълноценно общуване и максимални резултати. Важното е че всеки от нас влага определени конкретни качества в своето разбиране за възпитание. И това е добре. Ние сме различни хора и не може да се очаква че мненията на всички ни ще са унифицирани. Така или иначе възпитанието е деликатен процес. Останалото което трябва е сърце интуиция и умение за слушане.

Публикации

Успех на учащите

2022 г./2023 г. учебна година.


Участие в конкурс за есе, стихотворение и рисунка "Жива памет за Апостола", посветен на 150-та годишнина от гибелта на Васил Левски. Грамоти за достойно представяне получиха Галя Иванова, Лили Роуз Халачева, Иванина Николова.


Национална годишна награда "Бисерче вълшебно" 2023 г. за най-добра книга избрана от самите деца - грамота за специален принос на IV ВГ "Дъга" към
ДГ "Радост", град Ямбол.


Kонкурс за рисунка на тема "Земята и Водата" 2023 г. - грамоти за постигнати отлични резултати получиха Алексис Георгиева, Антонона Петкова, Валентина Дянова, Виктория Помакова, Виктория Пантова, Светослав Демирев, Риан Баци, Лили Роуз Халачева, Георги Гроздев, Ивайло Петров, Иванина Николова, Валентин Димитров, Димислав Дяков, Самуил Иванов, Емилия Колева, Димитър Николов. А Николай Стоянов получи втора награда в конкурса "Земята и Водата".


За отлично представяне в областен етап на международен конкурс за детска рисунка "С очите си видях бедата" грамоти получиха Алексис Георгиева, Виктория Паскалева и Лили Роуз Халачева.

Галерия - Успех на учащите

Успехи на учителя

Галерия - Успех на учителя

Допълнителна информация

Галерия - Допълнителна информация

Бъдещи планове

Като учител моите бъдещи планове са съсредоточени в запознаването с нови идеи, практики и инициативи свързани с предучилищното образование. Участието ми в нови курсове за усъвършенстване и повишаване на квалификацията.

Самонаблюдение

Обичам да работя с децата и това е едно от нещата което ми дава сили и ме мотивира за постоянно повишаване на квалификацията ми и усвояване на нови компетентности. Създаването на провокативни и различни ситуации спрямо децата развиване на умението им да мислят и решават казуси е моя мисия. Мислещите деца стават можещи и имат умения за адекватно приспособяване в социалната среда. Изграждането на приятелски отношения с децата и същевременно с това на респект към учителя е верния път за постигане на високи и качествени резултати в работата. Изграждането на позитивна среда в която децата и родителите да се чувстват спокойни и уверени че се предлага най-доброто за тях им дава положително отношение към професията на учителя.

Благодаря!