
Росица Петрова Петрова
Трите най-важни неща, които един млад учител трябва да знае са: -Университетът не дава реална подготовка за практиката. -Уважението се печели с труд и доверие, а не се получава по презумпция. - Работата спори, когато искаш да я свършиш. Преподаването отдавна не е статичната работа при която един възрастен стои пред дадена група тийнейджъри и им „налива знания“.
Преподаването е активен процес на приемане и предаване на информация.
Профил
Адрес
с.Смолница
област Добрич
И-мейл
Институция
ОУ "Климент Охридски"
Класове/Групи
Пети клас Шести клас Седми клас
Учебни предмети
Математика Технологии и предприемачество Информационни технологии Компютърно моделиране Физика и астрономия Изобразително изкуство
Учебни комплекти
Анубис
Просвета
Участие в програми и проекти
Занимания по интереси:
Математиката- лесна и интересна
Извънкласни дейности
Образование
Основно Образование
ОУ
ОУ "Панайот Волов" гр.Добрич
Средно образование
МГ
МГ " Иван Вазов" гр. Добрич
специалност: Математика с усилено изучаване на английски език
Бакалавър
ВТУ
ВТУ "Св.св.Кирил и Методий"
специалност: Математика и информатика
Педагогика
Учителски стаж
Настояща работа
Учител по Математика, Компютърно моделиране и информационни технологии, Физика, Технологии и предприемачество, Изобразително изкуство
Учител в прогимназиален етап
14/09/2021 - 21/04/2023
ОУ " Климент Охридски "
учител Математика, Компютърно моделиране и информационни технологии, Физика, Технологии и предприемачество, Изобразително изкуство
Умения и компетенции
Социални умения и компетенции
Добри комуникативни умения и бързо адаптиране, позитивно мислене, добра работа в екип, лоялност, креативност, отговорност, коректност, организираност, сътрудничество с учители, коректни взаимоотношения с учителския колектив, добри контакти с ученици и родители, уважение и стимулиране на уникалността и индивидуалността на всеки ученик.
Организационни умения и компетенции
Координация на дейности пряко произтичащи от естеството на работа, координация и сътрудничество с колеги и родители, организиране и провеждане на педагогическата дейност в съответствие с изискванията определени в различните нормативни и образователни документи, своевременно и коректно водене на задължителната документация, свързана с педагогическата дейност, участие в педагогически съвети, изпълнение на техните решения, участие в различни организационни и методически форми и инициативи, свързани с дейността на институцията и др.
Технически умения и компетенции
Съвременни умения, свързани с модерните технологии и практики, умения за работа с интерактивна бяла дъска, умения за работа с различни интернет приложения
Работа с компютър: OC Windows
Работа с приложен софтуер:Word, Excel, PowerPoint, GeoGebra и др.
Когнитивно-базирани компетенции
Организиране на среда стимулираща детското развитие; съхраняване и грижа за индивидуалността на всяко дете в колектива на общата група; реализиране на педагогическото взаимодействие чрез разнообразни методи и форми на преподаване; създаване и поддържане в процеса на обучение на среда, атмосфера и дисциплина, които благоприятстват и стимулират добър психологически климат, коректни взаимоотношения, конструктивно общуване и сътрудничество по повод на учебния процес както между учител и деца, така и между самите деца; грижа за изграждането на ценностни ориентации за уважение и зачитане на индивидуалността и уникалността на отделната личност, съобразяване с личностните и ценностни различия между хората, които са основа за взаимно разбирателство и резултатно сътрудничество; грижа за изграждането на национални и общочовешки добродетели и др.
Артистични умения и компетенции
Интерес към Изобразителното изкуство
Квалификации и обучения
15/07/2022 -
"Проектно базирано обучение"
1 калификационен кредит
25/11/2021 - Курс
" Софтуер за работа с динамични конструкции (GeoGebra)"
1 квалификационен кредит
23/11/2021 -
"Създаване на електронно учебно съдържание по математика в прогимназиален етап"
1 квалификационен кредит
17/11/2021 - Курс
"Методика на обучението по БДП"
16/11/2021 - Сертификат
"Хиперактивност и дефицит на вниманието. Същност и проявления. Какво да правим с такива деца?"
09/11/2021 - Курс
"Обучението по компютърно моделиране и информационни технологии в V клас"
1 квалификационен кредит
Снимки
Форма за обратна връзка
Информация
Философия на преподаване
"Добрият учител" осъзнава, че всеки ученик придобива знания, умения и компетентности с различна скорост и по индивидуален начин, в зависимост от възможностите и интересите си. Подкрепя индивидуалността и не изисква от ученика непосилното, а е насочен към развиване на индивидуалния потенциал, които различният ученик притежава.
Моето убеждение е, че е необходимо индивидуалните различия да се разпознават, уважават и дори поощряват. Смятам, че всички ученици имат силни страни и целта на образованието е да ги идентифицира и надгражда. Отчитам ролята на семейството и смятам, че трябва заедно да работим върху развиването на индивидуалните потребности на ученика.
Методи на преподаване
Според мен добрият и актуален учител трябва да умее да съчетава според нуждите и целите на уроците си както традиционните методи на преподаване така и модерните методи защото съвременните ученици в средна училищна степен се вълнуват от съвременните ИТ и мобилни устройства. Целта на всеки учител е да привлече любопитството и вниманието на учениците си към преподавания материал. Затова всички форми на преподаване които водят до това са добри и ползотворни щом вниманието на учениците е съсредоточено върху дейностите в класа.
Взаимодействие с родители, ученици, учители
Отчитам ролята на семейството и настойниците и смятам, че трябва заедно да работим върху развиването на индивидуалните потребности на учениците.
Публикации
Успех на учащите
Галерия - Успех на учащите
Успехи на учителя
Галерия - Успех на учителя
Допълнителна информация
Бъдещи планове
-Като млад учител имам желанието за непрекъснато самоусъвършенстване и развитие в сферата на образованието и науката.
-Усъвършенстване на уменията за планиране и подбор на подходящи, нови и интересни методи, средства и материали, подходящи за различните теми по учебни предмети.
-Провокиране интереса на учениците в търсене, подбор и работа с различни източници на информация.