Валентина Николова-Рахман

Валентина Николова-Рахман

Валентина Николова Николова-Рахман

       Детската градина е място, което осигурява спокойствие и сигурност на родителите за това, че децата им ще бъдат отглеждани, обучавани и възпитавани от компетентни и отговорни учители. За да отговорим на тези очаквания трябва да проявим висок професионализъм и всеотдайност в грижите за децата. За да спечелим родителското доверие и предизвикателствата на съвременното общество са необходими висока квалификация и познаване на съвременни технологии за работа с деца. Учителят трябва да бъде гъвкав динамичен позитивен и последователен за постигане на необходимите резултати в работата си с децата. Учителят в детската градина е началото на цялостното израстване на детето като личност. Учителят е отговорност, любов, иновативност и носител на всичко значимо за детето.

Профил

Адрес

ДГ " Буратино",гр.Пловдив

ул. "Загоре"№6

И-мейл

anita11976@abv.bg

Мрежи

Институция

ДГ "Буратино"

Класове/Групи



Първа група

Втора група

Трета ПГ

Четвърта ПГ

Учебни предмети



БЕЛ

Математика

ОС

КТ

ФК

ИИ


Учебни комплекти



"Приказни пътечки"

издателство "Булвест"


"Аз съм в детската градина"

издателство "Изкуства"

Участие в програми и проекти

Програма на „Еразъм+“

Взето участие в проект:

"Активно приобщаване в системата на предучилищното образование-дейност1-допълнително обучение по български език"



Участие в Проект 2020–1–BG01–КА229–079245 „Бъдещи умения и компетенции за деца“ по Програма Еразъм+ , Ключова дейност 2, „Стратегически партньорства“, сектор „Училищно образование“ съвместно с колегите от Instituto Comprensivo Statale „Don Lorenzo Milani“ , гр.Джела, Сицилия. Споделени бяха добри преподавателски практики, свързани с развитие на ключови дигитални умения и компетенции, въвеждане на нови творчески и интерактивни методи на преподаване и мултикултурно обучение чрез прилагане на изкуства, фолклор и културно наследство. Под формата на презентации и групови дискусии бе реализирано едно наистина ползотворно сътрудничество. 13–17.06.22г.



Участие в национален проект „Зимни празници“ , реализиран в рамките на 5 месеца през учената 21/22г. Участват 14 учители от 4 детски градини– ДГ „Буратино“ гр. Пловдив, ДГ „Пролет“ с.Мосомище, ДГ „Дора Габе“ гр. Добрич и ДГ „Радост“ гр. Гоце Делчев. Автор и координатор на проекта е ДГ „Буратино“ в лицето на г–жа Адриана Топалова и с активното участие на Кристина Йончева, Катя Хаджиева, Виолета Цветкова, Светла Герджикова, Валентина Николова, Зорница Славовска, Надежда Митрова. 22г

Участие в eTwinning–проект „Традиционни пролетни празници“ с автор Елисавета Петрова–учител в ДГ „Буратино“. Участват 4 ДГ : ДГ“Буратино“ гр. Пловдив, ДГ „Ален мак“ гр. Харманли, ДГ „Радост“ гр. Гоце Делчев, ДГ„Пролет“ с. Мосомище. Основна цел на проекта е възпитаване на национално самосъзнание и, култура и ценности чрез традиции и обичаи. Формиране на позитивно отношение към българските пролетни празници и традиции и съхраняване на духовната връзка между поколенията. 24.02.23г.

Участие в eTwinning проект „Our planet, our home–childhood in nature“ с автор Адриана Топалова, старши учител в ДГ „Буратино“, гр. Пловдив и съавтор – Ивана Давчич / Хърватия /. Почти целия екип на детската градина се включи, заедно с колеги от Хърватия, Гърция, Турция, Литва, Грузия, Испания и Румъния. Целта на проекта е да се научим да познаваме, обичаме и уважаваме средата, в която живеем. 20.02.23г

Участие в Национална програма „Хубаво е в детската градина“–проект „S.T.E.A.M. в монтесори метода на обучение в ДГ“. Проектът включва изграждане на S.T.E.A.M. кабинет с обособени кътове за наука, технологии, инженерство, изкуство, математика, което дава възможност за надграждане компетенциите на децата и оформяне на творческа и интерактивна среда, подкрепяща социално–емоционалното им развитие. 26.07.23г.

Участие в Национална програма на МОН „ Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда“, модул 2 „Площадки за обучение по безопасност на движението“. Това даде възможност в двора на детската градина да бъде изградена нова тренировъчна площадка за обучение на децата по безопасно движение по пътищата, вътрешна мобилна площадка, както и оборудване за тях. 20.07.23г.

Участие в национална програма за дигитализация „School in the cloud“. ДГ „Буратино“ бе одобрена за участие в тази програма и благодарение на това преминахме обучение на тема: “Инструменти за привлекателно образование“, което се реализира от „Center for creative training“ с лектор Елена Вързилова, експерт и ментор към центъра за творческо развитие. 18.09.23г.

Участие в международен eTwinning проект „Protect nature, save the planet“ с автор Адриана Топалова, старши учител в ДГ „Буратино“ . Участници: България, Румъния, Турция, Гърция, Литва, Сърбия, Словакия. Основната цел на проекта е провокиране на интереса на децата към нашата планета Земя и нейното опазване. 15.01.24г


Участие в програма „ Екоучилища“, която насърчава участието на учители и ученици в практически дейности, които водят до намаляване на вредното въздействие върху околната среда и консумацията на вода и енергия. 25.09.24г.
Участие в проект №2024–1–BG01–КА121–SCH–000200588, Ключова дейност 1, сектор „Училищно образование“ на Програма Еразъм+, мобилност от типа Job Shadowing, гр. Крайова, Румъния . Автор Адриана Топалова , старши учител в ДГ „Буратино“. Цел на проекта е формиране на интереса, грижата и уважението на децата към природата, което изисква познания и убеждения за опазване на околната среда.

Участие в национален проект „Зимни празници“ , реализиран в рамките на 5 месеца през учената 21/22г. Участват 14 учители от 4 детски градини– ДГ „Буратино“ гр. Пловдив, ДГ „Пролет“ с.Мосомище, ДГ „Дора Габе“ гр. Добрич и ДГ „Радост“ гр. Гоце Делчев. Автор и координатор на проекта е ДГ „Буратино“ в лицето на г–жа Адриана Топалова и с активното участие на Кристина Йончева, Катя Хаджиева, Виолета Цветкова, Светла Герджикова, Валентина Николова, Зорница Славовска, Надежда Митрова. 22г

Участие в eTwinning–проект „Традиционни пролетни празници“ с автор Елисавета Петрова–учител в ДГ „Буратино“. Участват 4 ДГ : ДГ“Буратино“ гр. Пловдив, ДГ „Ален мак“ гр. Харманли, ДГ „Радост“ гр. Гоце Делчев, ДГ„Пролет“ с. Мосомище. Основна цел на проекта е възпитаване на национално самосъзнание и, култура и ценности чрез традиции и обичаи. Формиране на позитивно отношение към българските пролетни празници и традиции и съхраняване на духовната връзка между поколенията. 24.02.23г.

Участие в eTwinning проект „Our planet, our home–childhood in nature“ с автор Адриана Топалова, старши учител в ДГ „Буратино“, гр. Пловдив и съавтор – Ивана Давчич / Хърватия /. Почти целия екип на детската градина се включи, заедно с колеги от Хърватия, Гърция, Турция, Литва, Грузия, Испания и Румъния. Целта на проекта е да се научим да познаваме, обичаме и уважаваме средата, в която живеем. 20.02.23г

Участие в Национална програма „Хубаво е в детската градина“–проект „S.T.E.A.M. в монтесори метода на обучение в ДГ“. Проектът включва изграждане на S.T.E.A.M. кабинет с обособени кътове за наука, технологии, инженерство, изкуство, математика, което дава възможност за надграждане компетенциите на децата и оформяне на творческа и интерактивна среда, подкрепяща социално–емоционалното им развитие. 26.07.23г.

Участие в Национална програма на МОН „ Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда“, модул 2 „Площадки за обучение по безопасност на движението“. Това даде възможност в двора на детската градина да бъде изградена нова тренировъчна площадка за обучение на децата по безопасно движение по пътищата, вътрешна мобилна площадка, както и оборудване за тях. 20.07.23г.

Участие в национална програма за дигитализация „School in the cloud“. ДГ „Буратино“ бе одобрена за участие в тази програма и благодарение на това преминахме обучение на тема: “Инструменти за привлекателно образование“, което се реализира от „Center for creative training“ с лектор Елена Вързилова, експерт и ментор към центъра за творческо развитие. 18.09.23г.

Участие в международен eTwinning проект „Protect nature, save the planet“ с автор Адриана Топалова, старши учител в ДГ „Буратино“ . Участници: България, Румъния, Турция, Гърция, Литва, Сърбия, Словакия. Основната цел на проекта е провокиране на интереса на децата към нашата планета Земя и нейното опазване. 15.01.24г


Участие в програма „ Екоучилища“, която насърчава участието на учители и ученици в практически дейности, които водят до намаляване на вредното въздействие върху околната среда и консумацията на вода и енергия. 25.09.24г.
Участие в проект №2024–1–BG01–КА121–SCH–000200588, Ключова дейност 1, сектор „Училищно образование“ на Програма Еразъм+, мобилност от типа Job Shadowing, гр. Крайова, Румъния . Автор Адриана Топалова , старши учител в ДГ „Буратино“. Цел на проекта е формиране на интереса, грижата и уважението на децата към природата, което изисква познания и убеждения за опазване на околната среда.

Извънкласни дейности



Проект "Морско дъно"- работа с родители

Проект "Слънчева система"-работа с родители

Проект "Васил Левски"-работа с родители

Проект "Монтесори материали"

Проект "Коледна картичка"-работа с родители

Екскурзия до Стара Загора-април 2019г.

Участие в математическо състезание "Бързо, лесно, точно" в СУ "Свети свети Кирил и Методи"

Посещение на Библиотека "Иван Вазов", детски отдел, с цел провокиране и събуждане интереса на децата към книгите.

Участие в засаждане и отглеждане на зеленчукова градинка с децата от група "Бонбон"

Участие в есенна изложба от предмети от природни материали ,организирана от екипа на ДГ "Буратино" и с активното участие на деца и родители от всички групи –октомври 23г. и 24г.

Участие в организиране и провеждане на коледно тържество с родителите на децата от групата.

Образование

Основно Образование

Първа прогимназия-Стара Загора

Средно образование

средно специално -Икономически техникум

Икономически техникум, специалност "Пазарна икономика с Френски език"

Бакалавър

ПУ'' Паисий Хилендарски''

ПуП,специализация "Музика"

Учителски стаж

Настояща работа

Старши учител

Учителят определя конкретните възпитателно-образователни цели и с оглед на тяхното постигане подбира и използва подходящи образователни стратегии, методи и техники. Съдейства за формиране на положителна нагласа към ученето като ценност, за позитивни социални и граждански умения, пълноценно интегриране на децата, съобразно специфичните им образователни потребности. 

Умения и компетенции

Социални умения и компетенции

Общуване с хора Емпатия

Комуникацията е една от най-важните дейности при нас, хората. Самата дума означава споделяне. Комуникацията е неразделна част от нашия живот и е естествен процес, който може да ни донесе успех във всички области.

Дейността на учителя е свързана с осъществяване на социални връзки и взаимоотношения с родители, деца ,колеги, административния и помощния персонал на ДГ.

Учителят трябва да разбира чувствата и нуждите на всяко дете, да умее да се постави на тяхно място и да реагира с разбиране и подкрепа.

Търпението също е от изключително значение–учителят трябва да умее да остане спокоен в стресови или предизвикателни ситуации, да умее да изчака и да адаптира темпото , според всяко дете.

Учителят трябва да е адаптивен–да има готовност за гъвкаво мислене и промяна на подхода според различните личности и ситуации.

Организационни умения и компетенции

Организационни умения-изпълнение на професионалните задължения па длъжностна характеристика, членство в комисии,участие в дейности на ПС,работа с документация.

Успешна работа в екип, толерантност и емпатия.

Добри комуникативни възможности, водене на кореспонденция.

Активно сътрудничество с родители за създаване на благоприятна, позитивна и разнообразна среда за децата.

Организираност и отговорност при изпълнение на задачи.

Способност да организира и планира учебния процес и дейностите ефективно.

Умение за справяне с трудни ситуации, без загуба на мотивация.

Технически умения и компетенции

Умения за работа с операционна система

"Windows", умения за работа с "MS Office", умения за работа с интерактивна дъска, ползване на различни приложения като Canva, Learning apps,Logo Maker, WordCloud, Word Art Creator, Filmix, Bookcreator.

Когнитивно-базирани компетенции

Организиране на среда, стимулираща детското развитие,

-съхраняване и грижа за индивидуалността на всяко дете,

-коректни взаимоотношения,

-сътрудничество по повод учебния процес както между учител и деца, така и между самите деца,

-грижа за изграждане на ценности,

-съобразяване с личностни и ценностни различия между хората

-грижа за изграждане на национални и общочовешки добродетели.


Артистични умения и компетенции

Страст към народните танци

Квалификации и обучения

13/12/2024 -

Участие в проект по Програма Еразъм+ от типа Job Shadowing в гр. Крайова, Румъния

13/12/2024 -

Участие в проект по Програма Еразъм+ от типа Job Shadowing в гр. Крайова, Румъния

13/12/2024 - Сертификат

Участие в проект по Програма Еразъм+ от типа Job Shadowing в гр. Крайова, Румъния

28/11/2024 -

Уебинар на тема „ Биоразнообразие”, Румяна Иванова, Българска фондация за Биоразнообразието

21/11/2024 -

 Уебинар на тема „Вода” с Петя Манастирска „Девин” ЕАД, „Влез в зеления кръг на екоучилища”

16/10/2024 - Сертификат

Участие в eTwinning проект на тема: "PROTECT NATURE, SAVE THE PLANET"

16/10/2024 - Сертификат

Участие в eTwinning проект на тема: "PROTECT NATURE, SAVE THE PLANET"

05/10/2024 - Удостоверение

Участие в обучение на тема: "Иновативни методи за повишаване на мотивацията за учене и развитие в учениците. Модул: Изкудтвеният интелект в помощ на учителя"

02/12/2023 - Удостоверение

Участие в обучение на тема: "STEM/STEAM обучение в детската градина и в началното училище"

17/10/2023 -

„ Уважението в основата на пълноценна комуникация между учители, ученици и родители” – Теодора Духовникова

15/10/2023 -

Участие в eTwinning проект на тема: "OUR PLANET, OUR HOME-CHILDHOOD IN NATURE"

14/10/2023 -

„ Учители и родители заедно в процеса на адаптация на детето в ДГ- практически аспекти”

14/10/2023 -

„ Методически насоки и специфики в образователния процес” – доц. д-р Райна Захариева

05/10/2023 -

„ STEM- софтуерни решения и оборудване „Град в бъдещето”

22/09/2023 - Удостоверение

Участие в обучение на тема: "Инструменти за привлекателно образование"

14/06/2023 -

„STE(A)M-концепция и приложение в образованието”- 1 брой квалификационни кредити

24/01/2023 -

Уебинар на тема „ Ролята на учителя при формирането на ценностна система у учениците” Проф. д-р Даниела Илиева

20/11/2022 - Удостоверение

Участие в обучение на тема: Професионален стрес и съхранение на учителите. Преодоляване на стреса на работното място и в личен план"

16/09/2022 -

Участие в обучение на тема: "Водене и съхранение на задължителна училищна документация– изисквания на ЗПУО и ДОС за информацията и документите за системата на предучилищното и училищно образование".

17/06/2022 - Сертификат

Участие в проект по Програма Еразъм+, гр. Джела, Румъния.

09/06/2022 - Удостоверение

Участие в обучение на тема: "Методически насоки и специфики в образователния процес. Съвременни педагогически стратегии за създаване на интерактивна учебна среда в детската градина."

15/11/2020 - Удостоверение

"Интегриране на технологиите в образователния процес. Използване на софтуерен пакет от мултимедийни ситуации и работа с интерактивна дъска."

29/09/2019 - Удостоверение

Тема: "Интегриране на технологиите в образователния процес. Използване на софтуерен пакет от мултимедийни ситуации и работа с интерактивна дъска."-1 квалификационен кредит

14/04/2018 -

Тема: "Ранно оценяване на потребностите от подкрепа за личностно развитие в предучилищното образование. Механизъм за противодействие на тормоза и насилието в институциите в системата на ПУО,изработване на правила за поведение на група и алгоритъм за неговото прилагане"- 1 квалификационен кредит.

07/09/2017 - Диплома

Професионална квалификация-Специалист при групова работа с деца от 3 до 6 години по педагогика Монтесори

09/06/2017 - Удостоверение

Тема: " Интерактивни технологии и техники в обучението по БДП"- 2 квалификационни кредити.

26/03/2017 - Удостоверение

"Решаване на конфликти в работния процес на учителя"- 1 квалификационен кредит.

07/11/2016 - Диплома

Втора професионално - квалификационна степен

11/12/2014 - Диплома

Трета професионално-квалификационна степен

29/11/2014 - Диплома

"Педагогически технологии в образователния процес"

07/11/2011 - Диплома

Четвърта професионално-квалификационна степен

10/11/2009 - Квалификация

Пета професионална-квалификационна степен

00/00/0000 - Сертификат

Участие в уебинар на тема : "Интегриране на технологиите в детската градина"

Форма за обратна връзка

Информация

Философия на преподаване

Какви качества ще се изградят у едно дете, зависи от  учителя, от неговата ерудиция и професионална компетентност. Не е необходимо неговата философия да се променя, а  да се надгражда и дообогатява с опита. Да се търсят най-удачните пътища, по които децата да откриват света на знанието. Да се прилагат интегрирани педагогически технологии за създаване на интерактивна възпитателно-образователна среда, насочена към формиране на ключови компетентности у детето и готовност за училище. Всичко това определя професията на детския учител като творческа. Тя дава възможност за креативност, себедоказване и себеутвърждаване.

Методи на преподаване

   В стремеж да се разберат потребностите на всяко едно дете е важно да се стимулират уменията на децата, за да се подтикне развитието им. 
Важно е и създаването на позитивна атмосфера. Тя трябва да насочва към доверие, добронамереност и обич в групата. Децата да се научат да спазват правила и да зачитат правата на другите и авторитета на учителя. Да се изгради такова доверие между учители и родители, което да гарантира щастливо детство и успешна детска група. Важен момент при формиране на детската личност е подобряване на психическото здраве. За целта е необходимо да се работи за придобиване на емоционални и социални умения. Това допринася за справяне с жизнени предизвикателства въз основа на общуване с връстници и възрастни. Осъществяването е възможно чрез изграждане на среда насърчаваща съвместната работа и сътрудничество между децата.
Методът Монтесори носи името на д-р Мария Монтесори. Тя развива идеята за спонтанното обучение при децата. Методът й ги окуражава да бъдат активна страна, да вземат решения.
 Практическото приложение на системата на Монтесори се основава на човешките заложби – детето изследва, изучава, движи се, то е независимо и взема самостоятелни решения, създава ред, развива самоконтрол, използва креативно въображение, работи усилено, повтаря, концентрира се, перфекционизира постиженията си.
Детето винаги научава нещо, което индиректно го подготвя да научи нещо друго, като обучението се превръща в забавно откритие, вместо тежка и скучна работа.

Взаимодействие с родители, ученици, учители

За развитие и прилагане на новите технологии в детската градина е много важна и подкрепата на родителите. Тяхната инициативност и отзивчивост е показател, че те също проявяват заинтересованост и ангажираност към проблема с възпитанието и обучението на децата им, като желаят въвеждането и работата с новите технологии. Нека не забравяме, че времената се менят, детството е различно, то няма да срещне по пътя си същите опасности, каквито са срещнали те, но ще срещнат много различни, присъщи на тяхното време, на тяхното днес и тяхното утре. И детето трябва да е подготвено да ги посрещне и да се справи с тях достойно, според ценностите на съвремието му. 
Чрез възможностите на съвременните средства за комуникация и интернет имаме възможност за ежедневна връзка с родителите и такава за системно отразяване на различни моменти от възпитателно-образователния процес. 

Публикации

Успех на учащите

Галерия - Успех на учащите

Успехи на учителя

Галерия - Успех на учителя

Допълнителна информация

Галерия - Допълнителна информация

Бъдещи планове

Продължавам да работя , да се развивам като учител в сферата на предучилищното образование.

Самонаблюдение

Обичам да работя с децата и това е едно от нещата, което ми дава сили и ме мотивира за постоянно повишаване на квалификацията ми и усвояване на нови компетентности. Създаването на провокативни и различни ситуации спрямо децата, развиване на умението им да мислят и решават казуси, е моя мисия. Мислещите деца стават можещи и имат умения за адекватно приспособяване в социалната среда. Изграждането на приятелски отношения с децата и същевременно с това на респект към учителя е верния път за постигане на високи и качествени резултати в работата. Изграждането на позитивна среда, в която децата и родителите да се чувстват спокойни и уверени, че се предлага най-доброто за тях им дава положително отношение към професията на учителя.

Благодаря!