Златка Димитрова Методиева
Аз съм учител и всеки ден благодаря на Бог затова! Учителите, това сме вдъхновители, които насърчаваме своите ученици да опознават себе си и другите, да откриват и знаят как да влияят на света. Да бъдеш учител е и една от най-добрите школи за личностно и професионално развитие Да си учител означава да използваш възможностите, които се отварят пред теб да ставаш по-добър – човек и професионалист. А след това да използваш уменията и знанията си, за да развиваш другите. Да предаваш ефекта и да заразяваш. В повечето случаи това парадоксално означава да не мислиш за себе си в краткосрочен план, а в голямата картина на следващите години. Именно затова и добрите учители в световен мащаб успяват да се реализират на ключови управленски позиции в бизнеса, предприемачеството и публичния сектор. Учителите държат бъдещето на народа в ръцете си” – П. Р. Славейков
Не на последно място учителската работа е една от малкото, които измерва своя успех през успеха на другите (учениците). А това развива емпатията и умението да “предадеш нататък”, да подкрепиш и насърчиш, да знаеш, че е важно да даваш най-доброто не само заради себе си, а и заради другите. Осъзнатостта на тази роля е в основата и на промяната на света, защото всичко започва от теб и изборите, които правиш.
Профил
Адрес
град Пловдив, улица ''Загоре'' 6
И-мейл
Институция
ДГ "Буратино"
Класове/Групи
Учебни предмети
Учебни комплекти
Участие в програми и проекти
Проект BG05M20P001 -2.002 - 0001 "Студентски практики- фаза 1"
Проект BG05M20P001 - 3.005-0004
Активно приобщаване в системата на предучилищното образованиe,финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове.
„Пазим природата – тя е наш дом!” – отбелязване Деня на рециклирането – 18 март. Приехме като своя мисия да бъдем част от проекта „Партньорство за красива и чиста България“, дългосрочна програма „Място България” с координатор за страната ни – сдружение „БГ Бъди активен”.
Участие в структуриран курс по програма Еразъм+ КА1 и Job Shadowing по програма Еразъм+ КА1 в гр. Манавгат (Анталия), Турция.
Курсът бе организиран от ERA, Manavgat-Antalya, Turkey на тема : "Innovative approaches in pre-school education".
Участие вeTwinning проект на тема " Иновативни методи и подходи в предучилищното образование
Участие в eTwinning проект "Ghristmas in Kindergartens
Извънкласни дейности
Образование
Основно Образование
ЕСПУ
Средно образование
ЕСПУ
ТО '' Ана Май"" гр. Пловдив
придобита професионална квалификация-оператор в шевното производство
Бакалавър
ПРЕДУЧИЛИЩНА И НАЧАЛНА УЧИЛИЩНА ПЕДАГОГИКА
Пловдивски университет " Паисий Хилендарски" ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
Магистър
УЧИЛИЩНА ПСИХОЛОГИЯ
Пловдивски университет " Паисий Хилендарски" ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
Учителски стаж
Настояща работа
старши учител
18/06/2007 - 00/00/0000
18.06.2007 - наши дни - ДГ "Буратино", гр. Пловдив
29.11.2005г. -17.06.2007г.-ЦДГ "Велимира", гр.Пловдив
Умения и компетенции
Социални умения и компетенции
Общуване с хора Емпатия
Добри комуникативни умения и бързо адаптиране, позитивно мислене, добра работа в екип, лоялност, отговорност, коректност, организираност, сътрудничество с учители, коректни взаимоотношения с учителския колектив, добри контакти с ученици и родители, уважение и стимулиране на уникалността и индивидуалността на всеки ученик.
Организационни умения и компетенции
Координация на дейности пряко произтичащи от естеството на работа, координация и сътрудничество с колеги и родители, организиране и провеждане на педагогическата дейност в съответствие с изискванията определени в различните нормативни и образователни документи, своевременно и коректно водене на задължителната документация, свързана с педагогическата дейност, участие в педагогически съвети, изпълнение на техните решения, участие в различни организационни и методически форми и инициативи, свързани с дейността на институцията и др.
Добри контакти с деца и родители
Изготвяне на сценарии за тържества по различни поводи;изработване на табла
Участие в работни групи и комисии с определена насоченост.
Технически умения и компетенции
Умения за работа с операционна система Windows, умения за работа с интерактивна бяла дъска, умения за работа с MS Office ( Word, Excel, Power Point), умения за работа с различни интернет приложения
Когнитивно-базирани компетенции
Организиране на среда стимулираща детското развитие; съхраняване и грижа за индивидуалността на всяко дете в колектива на общата група; реализиране на педагогическото взаимодействие чрез разнообразни методи и форми на преподаване; създаване и поддържане в процеса на обучение на среда, атмосфера и дисциплина, които благоприятстват и стимулират добър психологически климат, коректни взаимоотношения, конструктивно общуване и сътрудничество по повод на учебния процес както между учител и деца, така и между самите деца; грижа за изграждането на ценностни ориентации за уважение и зачитане на индивидуалността и уникалността на отделната личност, съобразяване с личностните и ценностни различия между хората, които са основа за взаимно разбирателство и резултатно сътрудничество; грижа за изграждането на национални и общочовешки добродетели и др.
Артистични умения и компетенции
Квалификации и обучения
15/10/2023 - Сертификат
Национален знак за качество за участие в eTwinning проект „Учене чрез конструиране“.
15/10/2023 - Сертификат
Национален знак за качество за участие в eTwinning проект “НАШАТА ПЛАНЕТА, НАШИЯТ ДОМ – ДЕТСТВО СРЕД ПРИРОДАТА”.
22/06/2023 - Сертификат
“НОВИ МЕТОДИ ЗА РАБОТА С ДЕЦА ОТ 0 ДО 7 ГОДИНИ: В ПОДКРЕПА НА ХАРМОНИЧНОТО РАЗВИТИЕ И СПРАВЯНЕ С ПРОЯВИ НА ТРЕВОЖНОСТ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛНО ПОВЕДЕНИЕ”
07/06/2023 - Сертификат
Репрезентативни системи - сетивата, през които обработваме информацията.
30/05/2023 - Сертификат
ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ДЕТСКАТА ГРАДИНА; КАК ДА ГО ИЗПОЛЗВАМЕ ЛЕСНО И ЗАБАВНО
17/05/2023 - Сертификат
Страхът от разочарованието или как да създаваме правилни очаквания.
02/03/2023 - Удостоверение
Актуални проблеми на обучението и възпитанието по БДП в СУ и детската градина, за което се присъжда /два/ брой квалификационни кредита
19/11/2022 - Удостоверение
Професионален стрес и съхранение на учителите. Преодоляване на стреса на работното място и в личен план, за което се присъжда 1/един/ брой квалификационни кредита
04/10/2022 - Сертификат
Възможности, идеи и методически насоки за работа с образователен софтуер за детски градини.
01/10/2022 - Удостоверение
Адаптиране на детето в институционална среда. Адаптиране на детето в детската ясла и първа група на детската градина. Акценти и насоки.
За което е присъден 1 /един/ квалификационен кредит
27/09/2022 - Сертификат
Участие в международна конференция по проект EU-Seif, организирана по програма Еразъм + на тема: " Развитие на социални и емоционални умения в образованието и грижата за деца в ранна и предучилищна възраст в Европа"
20/09/2022 - Удостоверение
Водене и съхранение на задължителната училищна документация - изисквания на ЗПУО и ДОС за информацията и документите за системата на предучилищното и училищно образование.
За което е присъден 1/ един/ квалификационен кредит.
10/06/2022 - Удостоверение
Методически насоки и специфика в образователния процес. Съвременни педагогически стратегии за създаване на интерактивна учебна среда в детската градина.
05/02/2022 - Удостоверение
''Интерактивни методи и форми за реализиране на позитивно възпитание в детската градина", за което е присъден 1 квалификационен кредит.
09/07/2021 - Сертификат
Участие в Erasmus + KA1, в два структурирани курса на тема:„Иновативни подходи в предучилищното образование“, организирано от ERA и Culture Association in Манавгат, Анталия/Турция.
16/06/2021 - Удостоверение
"Атестирането - механизъм за самооценяване, оценяване, мотивиране и кариерно развитие на педагогическите специалисти", за което са присъдени 2 квалификационни кредити.
28/09/2019 - Удостоверение
ИНТЕГРИРАНЕ НА ТЕХНОЛОГИИТЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНИЯ ПРОЦЕС
Използване на софтуерен пакет от мултимедийни ситуации и работа с интерактивна дъска
Присъдерн е 1 квалификационен кредит
30/05/2019 - Сертификат
Участие в обучителна програма "Мontesori Europa", във Валенсия, Испания
27/11/2018 - Удостоверение
Участвала в обучение/тренинг на тема: "Коучинг. Иновативни методи в преподаването", за което е присъден 1/ един/ квалификационен кредит.
28/06/2018 - Удостоверение
Участвала в профисионално-педагогически тренинг на тема: " Ранно оценяване на риска отпроблеми в развитието и обучението на тригодишните деца със скрининг тест", за което се присъжда 1/ един/ квалификационен кредит.
28/05/2018 - Удостоверение
Участвала в квалификационен курс: "Ранно оценяване на потребностите от подкрепа за личностно развитие в предучилищното образование. Механизъм за противодействие на тормоза и насилието в институциите в системата на предучилищното и училищно образование, изработване на правила за поведение на група и алгоритъм за неговото прилигане.", за което е присъден 1/ един/ квалификационен кредит.
26/03/2017 - Удостоверение
Участвала в семинарно обучение: "Решаване на конфликти в работния процес на учителя"- за което е присъден 1/ един/ квалификационен кредит.
22/03/2017 -
ГРАМОТА за принос в провеждането на политиката на Община Пловдив за качествена промяна на образователния процес чрез прилагането на Монтесори педагогика за обучение, възпитание и социализация на детето.
24/05/2016 -
ГРАМОТА за доказан висок професионализъм, чувство за дълг, отдаденост и отговорност, към децата на Пловдив.
18/01/2015 - Удостоверение
Преминала 16-часов практически курс за практикуване на теста" Диагностика и превенция на езика 3-4"
31/10/2014 - свидетелство за ПКС
Придобил: Втора професионална- квалификационна степен
31/01/2013 - свидетелство за ПКС
Придобил: Трета професионална- квалификационна степен
14/12/2012 - Квалификация
Професионално- педагогическа специализация по: "СПЕЦИАЛНА ПЕДАГОГИКА - РЕСУРСЕН УЧИТЕЛ""
07/11/2011 - свидетелство за ПКС
Придобил: Четвърта професионална- квалификационна степен
10/11/2009 - свидетелство за ПКС
Придобил: Пета професионална- квалификационна степен
Снимки
Форма за обратна връзка
Информация
Философия на преподаване
Моята философия за работата с децата се гради на това детската личност да бъде в центъра на моето внимание. Като познавам психическото физическо и емоционално състояние на всяко дете да изградя устойчива среда в която то да се чувства защитено и спокойно. Да подредя приоритетите си така че те да носят увереност самостоятелност и инициативност на детето. Да използвам такава методика която да следва индивидуалния път на развитие на всяко дете.
Методи на преподаване
Привърженик съм на модерните методи на преподаване – методът на Монтесори интерактивни игри и уроци мултимедийни презентации уроци на открито ролеви игри и интердисциплинарни уроци. Смятам че учителят трябва да е близо до учениците си а това се постига най-често чрез игрово обучение.
методът Монтесори - Помогни ми, за да успея сам, или как с помощта на правилните техники да възпитаме и обучим децата си…
Децата се обучават с помощта на предмети от заобикалящия ги свят. Винаги слушайте децата и им отговаряйте.Уважавайте своето дете, дори когато греши. Всичко е поправимо, а и носи ценни уроци.
Помагайте на деца, които са в търсене, но бъдете незабележими за онези, които всичко са намерили. От съвсем малко помагайте на детето да открие своите способности, проявявайки търпение, разбирателство и обич.
Взаимодействие с родители, ученици, учители
Детската градина е възпитателно-образователна институция където учители родители и закон компетентно и професионално обединяват усилията си в името на детето. Работата по поставените задачи преминава плавно и пълноценно когато екипът работещ в групата изпълва съдържанието на това понятие. Учителите са пълноценни партньори във възпитателно-образователния процес а родителите – надеждни участници. Целта на екипа е съвместна работа с ясни отговорности и принципи което се постига чрез ефективно общуване. Работата в екип и уеднаквяване на изискванията и задачите към децата води до пълноценно общуване и максимални резултати. Важното е че всеки от нас влага определени конкретни качества в своето разбиране за възпитание. И това е добре. Ние сме различни хора и не може да се очаква че мненията на всички ни ще са унифицирани. Така или иначе възпитанието е деликатен процес. Останалото което трябва е сърце интуиция и умение за слушане.
Публикации
Успех на учащите
Участие на деца в първата национална олимпиада по ментална аритметика в град София.
Участие на деца в конкурс за рисунка на тема: "За животните с любов"
Екскурзии в - "Парк остров Свобода"в град Пазарджик - една от най-красивите природни забележителности в региона.
Посещение на "Хлебна къща Кулинарен историк" в Копривщица
Зимен лагер с децата във величествената Родопа планина в
Еко хотел ЗДРАВЕЦ.
Посещение в Музеят на авиацията на летище Пловдив, на 12 км от Пловдив.
Пазим природата – тя е наш дом!” – с множество еко-инициативи отбелязахме Деня на рециклирането – 18 март.
Успехи на учителя
Грамота от кмета на район "Централен", по повод 24 май - празника на славянската писменост и култура - за доказан висок професионализъм, чувство за дълг, отдаденост и отговорност към децата на Пловдив.
Грамота за принос в провеждането на политиката на Община Пловдив за качествена промяна на образователния процес чрез прилагането на Монтесори педагогика за обучение, възпитание и социализация на детето.
Участие в"програмата "Montessori Eurora", организирана от ESMOVIA, Valencia.
Допълнителна информация
Бъдещи планове
Самонаблюдение
Обичам да работя с децата и това е едно от нещата което ми дава сили и ме мотивира за постоянно повишаване на квалификацията ми и усвояване на нови компетентности. Създаването на провокативни и различни ситуации спрямо децата развиване на умението им да мислят и решават казуси е моя мисия. Мислещите деца стават можещи и имат умения за адекватно приспособяване в социалната среда. Изграждането на приятелски отношения с децата и същевременно с това на респект към учителя е верния път за постигане на високи и качествени резултати в работата. Изграждането на позитивна среда в която децата и родителите да се чувстват спокойни и уверени че се предлага най-доброто за тях им дава положително отношение към професията на учителя.