Десислава Георгиева Гешева
Профил
Адрес
Средно училище "Христо Ботев"
гр. Долни Дъбник, общ. Долни Дъбник, обл. Плевен
ул. "Христо Янчев" 58
И-мейл
Институция
Класове/Групи
Пети клас Шести клас
Група за целодневна организация
Учебни предмети
Български език и литература Математика Човекът и природата История и цивилизации География и икономика Английски език Руски език
В часовете за самоподготовка работим по всички изучавани в 5 клас предмети, което изисква компетентности и познания в различни предметни области и ежедневна подготовка
Учебни комплекти
Съгласно избраните от преподавателите по съответните учебни предмети.
Участие в програми и проекти
Програма „ ИКТ в системата на предучилищното и училищното образование“ Програма „Без свободен час“ Програма „Осигуряване на съвременна образователна среда“
Национална програма за младежта 2016-2020, Проект „Младежки информационно-консултантски център БАРОМЕТЪР, гр. Плевен” - 2017 г.
2019/2020 г. - проект "Подкрепа за успех" като училищен координатор;
2020/2021 г - проект "В нашето училище заедно учим, играем и твори" на НП "Осигуряване на съвременна образователна среда", модул "Подкрепа на целодневното обучение на учениците"
проект "Изграждане на кабинет по природни науки в СУ "Христо Ботев" по НП "Осигуряване на съвременна образователна среда", модул " Модул „Подобряване на условията за експериментална работа по природни науки в профилираната подготовка“
Извънкласни дейности
- Седмица на четенето;
- Ден на народните будители;
- Коледно тържество;
- Международен ден за толерантност.
Образование
Основно Образование
Основно училище
Средно образование
ЕСПУ
Магистър
Великотърновски университет
Специалност "Руска филология",
Учител по руски език и литература
Учителски стаж
Настояща работа
Старши учител в група за целодневна организация на учебния ден
Планира, организира и осъществява дейностите в групата за целодневна организация 5 клас - организиран отдих и физическа активност, самоподготовка, занимания по интереси.
03/10/2005 - 14/09/2016
Община Долни Дъбник
Главен експерт "Просвета, култура и спорт"
Позволявам си да опиша тук този период от професионалната ми кариера, защото той е бил изцяло обвързан със системата на предучилищното и училищното образование и насочен към осигуряване на условия за функциониране и развитие на всички училища и детски градини в общината.
16/09/1991 - 30/09/2005
ОУ "Св. Св. Кирил и Методий" - с. Петърница, общ. Долни Дъбник, обл. Плевен учител по руски език; възпитател в полуинтернатна група 5-8 клас
Умения и компетенции
Социални умения и компетенции
Общуване с хора Емпатия
- Отлични комуникативни умения - устни, писмени;
- Отлично взаимодействие с представители на други институции, участие в междуинституционални екипи;
- Умения за работа в екип;
- Умения за справяне с конфликти и решаване на проблеми;
- Коректност и толерантност, уважение личността на другите и спазване на добрия тон;
- Отговорност и адаптивност, инициативност и креативност;
- Стремеж към създаване на позитивна и мотивираща среда;
- Способност за предаване на опит и подкрепа на новоназначени колеги.
Организационни умения и компетенции
- Умения за организиране на дейностите с учениците в групата;
- Организиране и координиране на дейности с колеги, ученици и родители като училищен координатор по приобщаващо образование;
- Компетентности и опит в организиране на различни мероприятия на междуинституционално ниво - конференции, конкурси, турнири и др.
Технически умения и компетенции
- отлично владеене на Microsoft office Pack;
много добри умения за използване на интернет, уеб базирани приложения, информационни системи и платформи; - работа с офис техника;
- работа с мултимедия;
- работа с аудио и визуална техника
Когнитивно-базирани компетенции
По отношение развитието на учениците:
- Възприемане на детето като ценност;
- диагностициране на развитието на групата като цяло и на всеки ученик поотделно;
- разпознаване на индивидуалните потребности на всеки ученик;
- прилагане на компетентностен подход;
- педагогическо взаимодействие чрез разнообразни форми и методи на работа, съобразени с индивидуалните потребности на учениците, за развиване на техните когнитивни умения, без които процесът по усвояване на нови знания би бил немислим;
- осигуряване на среда, стимулираща учениковата активност и развитие;
- създаване на добър психологически климат, коректни взаимоотношения, конструктивно общуване и сътрудничество.
Артистични умения и компетенции
Добри артистични, приложни и музикални умения.
Квалификации и обучения
20/12/2019 - Удостоверение
Практически техники за ефективна работа с деца с различна степен на обучаемост
07/07/2019 - Удостоверение
Позитивна комуникация в образованието (в екипа, с децата, с родителите). Как да водим трудните разговори, да се справяме с конфликтни ситуации, да разбираме и да бъдем разбрани.
08/12/2018 - Удостоверение
14/08/2018 - Удостоверение
Тематичен курс "Мениджмънт на класа"
13/08/2018 - Удостоверение
Тематичен курс "Портфолио на учителя"
30/06/2018 - Удостоверение
Квалификационен курс "Първа долекарска помощ"
20/10/2017 - Сертификат
Семинар "Смислено внедряване на технологии"
25/03/2017 - Удостоверение
Тематичен курс "Приобщаващото образование"
17/11/2013 - Сертификат
"Обучение по проактивност в и на екипа"
18/10/2013 - Сертификат
"Обучение по ефективна комуникация в екипа"
03/10/2013 - Сертификат
"Обучение по принципи на работа в екипа"
28/10/2009 - Удостоверение
Едногодишен курс за допълнително обучение по Гражданско образование
25/02/2009 - Сертификат
Обучение за придобиване на международен сертификат IT Card, MS Office Pack
26/01/2009 - Сертификат
Специализирано обучение по английски език за работа с институциите на ЕС - ниво В1
Снимки
Форма за обратна връзка
Информация
Философия на преподаване
Добрият учител е този, който умее да „влезе под кожата“ на своите ученици; който разбира трудния период, през който те преминават, и успява да успокои страховете им; който е в крак с модерните образователни тенденции и не спира своето самообразование и развитие; който може да е едновременно и наставник, и учител, и медицинска сестра, и психолог за своите ученици. Налага се да е приятел с всички и с никого едновременно. Не толерира отделни ученици, а проявява емпатия към всички.
Методи на преподаване
Според мен добрият и актуален учител трябва да владее и да умее да подбира и съчетава разнообразни методи на преподаване в зависимост от целите на обучението, спецификата на учебния предмет и тема, възрастовите характеристики и етапа на познавателно развитие на учениците. Целта на всеки учител е да привлече любопитството и вниманието на учениците си към преподавания материал и в процеса на обучение да формира компетентности, необходими за тяхното личностно развитие и житейска реализация. Затова всички форми на преподаване, които водят до това, са добри и ползотворни, щом вниманието на обучаемите е съсредоточено върху дейностите в класа или групата.
За мен като учител е от изключително значение активността и участието на всички ученици в образователния процес, както и сътрудничеството и взаимодействието помежду им. Всички мои усилия в класната стая са насочени в тази посока. От психологическа гледна точка човек запомня най-добре това, което преживее емоционално. Подбирам и използвам методи и средства, които повишават положителния емоционален заряд на учениците, като задължително се търсят междупредметни връзки и практическа насоченост на учебното съдържание. Стремя се да разввамрефлексивни умения у учениците- движеща сила за развитието на тяхната личност, както и на способностите им за самообучение. Затовапри работата в групата прилагам различни методи в зависимост от конкретната тема и поставените цели и задачи - на устна комуникация /изложение, беседа, дискусия, брайнсторминг и обсъждане/; на изследване на дейността /наблюдение, експеримент, проучване, демонстрация, моделиране, практическа дейност - упражнение, ситуационни, проектна работа/; подражателни и активни /дидактически игри, драматизация/.
Съвременните деца израстват с новите технологии, затова и аз използвам тези така привлекателни за учениците неща като смартфон, таблет, лаптоп, мултимедия, но търся и използвам образователни приложения с тях.
Съобразявайки се с особеностите на детската психика и факта, че водеща дейност не само в начален етап е играта, аз също я използвам в часовете си. Подходящи за целта са различните образователни игри, в т.ч. и електронни, както и ролевите игри, чрез които учениците упражняват по забавен начин наученото.
Интеракция. Доближаването на изучаването до реалния живот е от важно значение за ефективността на ученето. Децата се нуждаят от това да наблюдават, да експериментират, да извличат информация и да я обобщават. Освен учене извън рамките на класната стая, това може да се осъществи и благодарение на възможностите на информационните технологии. С тази цел използвам и различни електронни образователни ресурси, като видеоуроците на Уча.се и тестовете към тях, платформи като Izzi, ЕnvisionPlay, електронни учебници, разработени от мен презентации, онлайн тестове и викторини, видеоматериали, филмирани откъси от изучавани произведения или техни аудиозаписи и много други онлайн ресурси.
За по-ефективно учене в часовете за самоподготовка с учениците изработваме и мисловни картипо различните предмети. С тяхна помощ се постиганагледност; творчески подход; улесняване на паметта; радост в ученето.
Използвам и техники за развитие на уменията за работа в екип, креативност, общуване, емпатия.
Метод на проектите. Често в работата си използвам този метод, защото благодарение на него учениците извършват множество дейности от различни предметни области, а, работейки по групи, развиват и екипни, и лидерски качества.
Ролева игра. Децата имат нужда от разнообразни по вид дейности, а този метод е много подходящ за деца с изявени артистични заложби, каквито има в групата. Използвайки този метод децата влизат в роля, разиграват ситуации, симулират явления според зададената тема и в зависимост от целите на урока по съответния предмет. Особено подходящи са и в часовете за занимания по интереси, особено когато темите са свързани с гражданското образование.
Взаимодействие с родители, ученици, учители
Изключително важно е учителят да има връзка с всеки от родителите на своите ученици, защото в тази възраст е изключително важно за подрастващите да живеят в свят с уеднаквени ценности. В условията на обучение в електронна среда се създаде затворена фейсбук група на паралелката, която се превърна в полезен начин за информиране на учениците и родителите, както и за организиране на обучението.
Там заедно с колегите публикуваме информация, свързана с учебния процес, указания, насоки за работа, както и обучителни материали и тестове. Това е и форум за споделяне на изпълнените задачи, резултати, постижения и обратна връзка с учениците и родителите.
Наред с онлайн общуването ежедневно провеждам телефонни разговори, личен чат или лични срещи с родителите на учениците от групата; опитвам се да ги привличам като партньори за съвместни дейности на групата, било то учебни или извънкласни. По този начин по-лесно и успешно достигам и до самите деца и техните потребности. Стремя се да имам индивидуален подход към всеки ученик и да му помагам да достига по-високи резултати съобразно неговите възможности и потребности, като винаги се стремя да поощрявам положените усилия и постигнатия напредък.
Ефективната целодневна организация е немислима без екипна работа между учителя в група и преподавателите по учебните предмети, както и с останалите учители на групи за ЦДО. Ежедневното взаимодействие с колегите е задължителен елемент от работата ми - съвместно обсъждаме всеки един урок, работата на класа в часа и в групата, срещаните затруднения, възложените задачи, индивидуалния напредък на всеки един ученик, набелязваме мерки за преодоляване на затрудненията, подготвяме обучителни материали, образци на тестове, организираме съвместни дейности и пр.
Публикации
Успех на учащите
Изключително удовлетворение изпитвам, когато виждам радостта и усмивките на учениците от постигнатото - било то в учебния процес или пък в извънкласните дейности.
Заедно се радваме на всеки успех, макар и малък, защото знаем, че той е поредната стъпка към нещо по-голямо и значимо. Поздравяваме се за получените добри оценки - от всеки според индивидуалните възможности; за изготвените материали - проекти, табла, рисунки, картички, украса и др.; за чудесното представяне в училищни тържества и мероприятия - Седмица на четенето, Седмица на народните будители, благотворителен Коледен базар и Коледно тържество, спортен празник, Ден на Земята и др. и получени грамоти. Горди сме с малките жестове и постъпки, които ни правят по-добри, разбиращи и благородни.
За мен особено важно е всяко дете да се почувства ценно и значимо, да бъде насърчено и подкрепяно.
Галерия - Успех на учащите
Успехи на учителя
Галерия - Успех на учителя
Допълнителна информация
Образователни ресурси, изготвени от мен:
Бъдещи планове
Учителят не може да осигури пълноценно формиране на детската личност, ако самият той не е ярка, ерудирана и духовно богата личност, ако не притежава тези и качества и добродетели, които трябва и иска да изгради у своите ученици.
Ето защо той трябва непрекъснато да работи за своето самоусъвършенстване и развитие, да повишава своите умения и компетентности.
Именно затова аз не спирам да бъда любознателна към света, отворена за всичко ново, което може да бъде приложено в професионалната ми дейност, към всичко, което може да бъде полезно за подобряване на моята работа и работата на институцията, в която работя.
Ето защо продължавам да се уча - от всичко и от всички, всеки ден, всяка минута, редом до моите ученици.