Румяна Георгиева Русева
Това е моята витрина на професионални постижения. Тя е винаги отворена, защото съм от учителите, които са готови за нови предизвикателства. Te ни правят по-ефктивни там, където е нашето място - детската градина и постиженията на децата. Тук, ще споделям своите търсения своите битки. Добре дошли!
Профил
Адрес
ул."Христо Генчев"6
И-мейл
Институция
ДГ N12 "Смехорани"
Класове/Групи
Първа група Втора група Tрета група Предучилищна група
Бон - Бон
Плодчета
Мечо Пух
Пинко
Учебни предмети
Български език Математика Околен свят Изобразително изкуство Физическо възпитание и спорт
Всички образователни направления, съгласно Наредба 5 за ПО
Учебни комплекти
Участие в програми и проекти
Програма „ ИКТ в системата на предучилищното и училищното образование“ Програма „Развитие на системата на предучилищното образование“ Програма “Квалификация на педагогическите специалисти”
Извънкласни дейности
Арт работилница Общуване чрез танца Детска вокална група Учим, творим и се забавляваме на английски език
Предоставяне на допълнителни педагогически услуги:
- английски език
-руски език
-народни танци
-футбол
- изобразително изкуство
- латино танци
- театрално студио
Образование
Основно Образование
III Осн. училище
начални знания и умения
Средно образование
ИТ
Икономика на вътрешната търговия
Магистър
ШУ
ПУП "Организация и управление на детската градина".
Учителски стаж
Настояща работа
Директор
Организация и управление на детската градина
16/12/1998 - 24/08/2016
ДГ "Смехорани" гр. Шумен гл. учител
01/09/1990 - 16/12/1998
ССДГ 29 " Синчец"" гр. Шумен директор
11/07/1983 - 01/09/1990
ССДГ 29 "Синчец" гр. Шумен учител
24/08/2016 - 31/01/2021
ДГ "Смехорани" - Директор
Умения и компетенции
Социални умения и компетенции
Общуване с хора Емпатия
общуване със служители общуване с родители, общуване с деца, общуване с институции и неправителствени организации.
Организационни умения и компетенции
планиране, контролиране, организиране, работа с кадрите
Технически умения и компетенции
Базови и специфични компютърни умения, Информационни технологии- работа със софтуер и интерактивна дъска и др.
Когнитивно-базирани компетенции
знани,, умения, отношения, опит за ефективно управление на човешки, материални и финансови ресурси
Артистични умения и компетенции
изобразителни дейности
Квалификации и обучения
23/11/2020 - Курс
Професионалният стрес - практически техники за превенция и справяне със стреса на работното място
05/11/2019 -
"Обучение на педагози за работа с дигитални устройства в ДГ"
20/10/2019 -
"Игри за развитиуе на социалните и познавателни умения на децата"
12/07/2019 - Курс
Методически насоки и специфики на ОП
20/05/2019 -
"Успешният финансов менинджмънт на директора на образователната институция в условията на новия стандарт за финансиране на образователните институции.Правомощия на директора за управление на делегиран бюджет"
19/03/2019 -
"Обучение по дигитални умения и икт" модул 2
01/06/2018 -
Ролята на помощник възпитателя в ДГ.Рефлексивен подход на взаимодействие с учителя - работна група
22/12/2017 - Курс
Портфолио на директора и на учителя в ДГ"
23/10/2017 - Сертификат
"Работа с интерактивна дъска, таблет и образователен софтуер"
12/07/2017 -
"Методически насоки и специфики в образователния процес"
09/06/2017 - Сертификат
"Делегирани бюджети" комплекс -Златни пясъци
09/06/2017 - Сертификат
"Наредба 16 на МОН за управление на качеството на институциите"
11/05/2017 -
Програмната система в ПО
28/11/2015 - Семинар
Семинар"Различната класна стая" гр. Поморие
24/10/2006 - Квалификация
Свидетелство- за професионално - квалификационна степен ВТОРА професионално - квалификационна степен
Форма за обратна връзка
Отговаря ли качеството на предлаганата образователна услуга, на вашите представи?
-
Отговор в проценти 0%
Информация
Философия на преподаване
Има няколко стила на взаимодействие – тоталитарен либерален и демократичен. В моята работа се стремя към демократичния стил – делегиране на права и отговорности, събразяване с потребностите и нуждите на служителите, децата и родителите, но в същото време спазване на определени правила и отговорности от всеки един участник в образователния процес.
Виждам себе си по-скоро като мениджър в детската градина. А това е свързано, с много отговорности и непрекъснато самоосъвършенстване в професионален и личностен план.
Не се страхувам да използвам нововъведения в своята работа, защото... „Ако не си готов да грешиш никога няма да измислиш нещо ново". Чувствам себе си отговорна и готова да променям методите и подходите в работата си.
В основата на работата ми, като директор и педагог е известната мисъл на Айнщайн, че" Образованието е това, което остане след като забравим всичко на което са ни учили". Смисълът на образованието е в това да подготвим децата за успешна реализация в живота. Ние живеем във времето на информационните технологии. Потокът от информация залива обществото и все по-важно е не каква част от нея запомняме а как я обработаме и използваме.В съвременния свят на бурно технологично развитие директора също трябва да учи непрекъснато да допълва, а понякога и да променя своите подходи към своя екип ,защото именно те са хората, които моделират бъдещите граждани на света и Европа
Методи на преподаване
За мен като учител е от изключително значение активността и участието на всички деца в образователния процес. Всички мои усилия при работа с децата са насочени в тази посока. От психологическа гледна точка човек запомня най-добре това което преживее емоционално. Подбирам и използвам методи и средства които повишават положителния емоционален заряд на децата.
Съвременните деца израстват с компютър лаптоп таблети и смартфон. Затова и аз ги използвам за повишаване интереса у децата при придобиване на знания.
Игрови - съобразявайки се с особеностите на детската психика и факта че водеща дейност в ПУВ е играта.
Интеракция - доближаването на изучаването до реалния живот е от важно значение за ефективността на ученето. Децата се нуждаят от това да наблюдават да експериментират да извличат информация и да я обобщават.
Използвам и имного техники за развитие на т.нар. меки умения - умения за работа в екип креативност общуване емпатия.
Метод на проектите. Често в работата си използвам този метод защото благодарение на него работейки по тема децата извършват множество дейности от различни предметни области - български език и леитература математика изобразително изкуство и т.н. В същото време работейки по групи те развиват и екипни и лидерски качества.
Ролева игра. Децата имат нужда от разнообразни по вид дейности а този метод е много подходящ за деца с изявени артистични заложби. Използвайки този метод децата влизат в роля разиграват ситуации симулират явления според зададената от мен тема и в зависимост от целите на урока.
Учене чрез откриване. Една от характеристиките на съвременното образование е самостоятелнота търсене и откриване на нови знания и опит от страна на децата.
Взаимодействие с родители, ученици, учители
Взаимодействието с родителите е от изключително значение, за постигане на образователните цели и приобщаване на семейството към живота в ДГ. Формите са многообразни: родителски срещи, УН, ОС, празници, открити моменти, отворени врати, консултации и др.
Една от най - важните ми цели е добрия психологически климат в ДГ, както и екипността в работата на всички служители. Делегиране на права и отговорности.
Друга важна цел е децата да почувстват ДГ, като втори свой дом, да получат добра подготовка, както за училище, така и за живота.
Публикации
Успех на учениците
Успехите на децата са в широк спектър от дейности:
театрални, певчески, танцови, изобразителни и др.
https://myalbum.com/album/20owHQusTyPu
За повече информация в сайта на ДГ - smehorani.com
Галерия - Успех на учениците
Успехи на учителя
Всички обществено значими изяви на детската градина. Постижения и награди.
Допълнителна информация
РАДВАМ СЕ И С ГОРДОСТ МОГА ДА ЗАЯВЯ, ЧЕ ЕКИПА НА "УЧИЛИЩА.БГ" НИ ПОЗДРАВИ, КАТО НОВАТОРИ, ЗА ИДЕЯТА ДА НАПРАВИМ ПРЕПРАТКА НА ПОРТФОЛИОТО НА ЕКИПА ОТ САЙТА НА ДГ "СМЕХОРАНИ" КЪМ "УЧИЛИЩА.БГ - ПОРТФОЛИО.
Бъдещи планове
Модерна материална и дидактична база. Пълно внедряване на ИКТ.
Мотивиран педагогически екип. Родителска подкрепа и сътрудничество.
Справяне с новите предизвикателства и непрекъснато самоусъвършенстване.
Щастливи и добре обгрижени и образовани деца.
Самонаблюдение
Най-силната ми страна като директор. Поемането на нови предизвикателства.
Какво бих променила в работата си? Всяко нещо за което виждам че не работи добре.
Нови стратегии .
Мотивация на учители и деца, за постигане на високи резултати.