Виолета Иванова Тихолова
Учителската професия е все по-динамична и ангажираща. Постоянното развитие на ИТ налага учителят да бъде в крак с тенденциите които са водещи. Децатакато цяло и в частност учениците се интересуват изключително от всякакви иновации в смарт технологиите. Това обуслява и навлизането на все повече ИКТ в образованието ако учителят иска предметът му да е интересен. Главната цел на добрия учител е да предизвика любопитството на учениците към своя предмет. Толерантността емпатията и честността са в основата на добрите взаимоотношения между учител и ученик. Това налага учителят да се самоусъвършенства постоянно и да учи през целия си живот. Добрият учител е този който успява чрез преподаването си да осигури на учениците си възможност за разчупване на шаблона и изкачване на социалната стълбица. Това е една от основните цели на образованието днес. Постигането ѝ ще даде тласък на нови процеси в обществото. Учителят играе изключителна важна роля в развитието на образованието - без добри учители няма да има прогрес не само в системата но и в държавата и в обществото. Той трябва да е лесно обучаем да се стреми към развиване на нови практики да се учи през цялата си кариера да променя подхода си в зависимост от учениците си да притежава умения за боравене със съвременните технически постижения умения за работа в екип да притежава отлични управленски и комуникативни възможности. Тоест да повишава квалификацията си и да придобива нови умения постоянно в съответствие със средата и учениците си.
Профил
Адрес
град Шумен ул. "Христо Генчев " 6
И-мейл
Институция
ДГ N12 "Смехорани"
Класове/Групи
Първа група Втора група Tрета група Предучилищна група
Учебни предмети
Български език и литература Български език Математика Околен свят Изобразително изкуство Физическо възпитание и спорт
Всички наравления предвидени от закона за предучилищното образование.
Учебни комплекти
учебен комплект на издателство "Изкуство "
Участие в програми и проекти
Извънкласни дейности
Магията на словото Музикално-театрална работилница Общуване чрез танца
Образование
Основно Образование
Основно образование
СУ " Васил Левски " гр. Нови пазар
Средно образование
Средно образование
МГ "Лиляна Димитрова "гр. Шумен
Бакалавър
Бакалавър
ШУ" Епископ Константин Преславски "ГР.. Шумен
Бакалавър
предучилищна педагогика
Магистър
Магистратура
ШУ "Епископ Константин Преславски " гр Шумен
Магистър
предучилищна педагогика
Учителски стаж
Настояща работа
старши учител
ОБУЧЕНИЕ НА деца от 3 до 7 годишна възраст Работа с родители на деца до 7 години.
05/10/1995 - 15/09/2017
ДГ" Смехорани " гр. Шумен старши учител
Умения и компетенции
Социални умения и компетенции
Общуване с хора
Умения за работа в екип . Умения за носене на отговорност . Предаване на опит и обучение на деца до 7 годишна възраст. Комуникативни умения - писмени и устни . Решаване на проблеми в детска среда . Създаване на положителна среда и мотивираща към успех.
Организационни умения и компетенции
Организиране и провеждане на детски празници и тържества, концерти . Организиране и провеждане на срещи с родители . Участие в комисии свързани с организационни дейности в детската градина. Участие в общински празници и фестивали.
Технически умения и компетенции
WindowsXP. Word.Excel.Power point , софтуер, интерактивна дъска, работа с мултимедия, работа с офис техника, работа с аудио и визуална техника.
Когнитивно-базирани компетенции
* Възприемане на детето като ценност * Откриване на детската индивидуалност в груповата общност * Педагогическо взаимодействие чрез разнообразни форми * Осигуряване на среда стимулираща детската активност и развитие * Изграждане на социални умения за общуване и адаптация * Диагностициране на детското развитие
Артистични умения и компетенции
* Отлични умения в изобразителното изкуство * Пресъздаване на образ и влизане в роля * Умения в певческото и танцово изкуство
Квалификации и обучения
20/10/2019 - Курс
"Игри за развитие на социалните и познавателни умения на децата "
Удостверение №7114
12/07/2019 - Курс
" Методически насоки и специфики в образователния процес"
Удостоверение №10581
/"Изкуства БГ"/
22/12/2017 - Курс
"Портфолиото на директора и на учителя в детската градина "
Удостоверение №1955
23/10/2017 - Курс
Наредба №16 на МОН за управлението на качеството в институциите .
05/04/2017 - Курс
Учебната работа в детската градина в богата на технологии среда - работа с интерактивна дъска , таблети и образователен софтуер.
14/12/2015 - Курс
Организация на образователната среда,ориентирана към детето .
16/06/2015 - Курс
Работа на детската градина със семейството .
12/02/2010 - Сертификат
Детската градина и детето - днес и утре .
25/01/2007 - Курс
Базови и специфични компютърни умения .
25/12/1997 - Квалификация
Придобита трета професионална квалификационна степен. Рег. №0132 / 25.12 1997г.
10/07/1997 - Курс
Личностното формиране на детето в условията на педагогическото взаимодействие .
00/00/0000 - Сертификат
Стреса на работното място.
Форма за обратна връзка
Информация
Философия на преподаване
Оценка за моята работа е индивидуалният напредък на всяко дете.
Успехът е субективно понятие защото всяко дете е различно и живее в различна среда.
Някои деца идват в детската градина със затруднения - например не могат да говорят добре не могат да се социализира лесно в детска среда. Ако в края на учебната година сравним техните резултати с резултатите на т.нар. отличници те няма да бъдат оценени като успешни, но напредъкът им отчетен за съшия период може да се окаже много по-голям отколкото на така наречените " отличници "в групата.
Усъвършенстването на учебните планове и програми не е достатъчно, за да бъде качествен един учебен процес. Необходимо е търсене на нови форми и методи на обучение и преподаване, за да бъде детето не пасивен слушател, а активен участник в обучението.
Методи на преподаване
За мен като учител е от изключително значение активността и участието на всички деца в образователния процес. Всички мои усилия са насочени в тази посока. От психологическа гледна точка човек запомня най-добре това което преживее емоционално. Подбирам и използвам методи и средства които повишават положителния емоционален заряд на децата.
Съвременните деца израстват с компютър лаптоп таблети и смартфон. Затова и аз използвам тези така привлекателни за тях джаджи но търся създавам и използвам образователни приложения с тях.
Съобразявайки се с особеностите на детската психика и факта че водеща дейност в предучилищна дейност е играта аз също я използвам в заниманията си. Особено подходящи са електронните образователни игри. В тази връзка особено полезен ни е софтуерния продукт на издателство "Изкуство "по който работим вече няколко години.
Доближаването на изучаването до реалния живот е от важно значение за ефективността на ученето. Децата се нуждаят от това да наблюдават да експериментират да извличат информация и да я обобщават. Освен учене извън рамките на стаята това може да се осъществи и благодарение на възможностите на информационните технологии. С тази цел имам създадени презентации.
Ролевата игра. Децата имат нужда от разнообразни по вид дейности а този метод е много подходящ за деца с изявени артистични заложби. Използвайки този метод децата влизат в роля разиграват ситуации симулират явления според зададената от мен тема и в зависимост от целите на заниманието.
Учене чрез откриване. Една от характеристиките на съвременното образование е самостоятелното търсене и откриване на нови знания и опит от страна на детето.
Взаимодействие с родители, ученици, учители
Взаимодействието е основано на взаимно доверие и сътрудничество, между родителите на всяко дете и екипа на детската градина.То има голямо значение за адаптирането на детето към правилата на образователната среда, както и за развиване на самоувереност и чувство за принадлежност.
Сътрудничеството с родителите се постига на две нива:
на ниво групата – във форма на родителски актив, комитет и т.н.
на ниво детската градина – във форма на Настоятелство.
Формите на сътрудничество между детската градина и семейството са обединени в две групи: индивидуални и групови форми на работа.
Периодично се провеждат срещи с родителите в детската градина.
Провеждат се празници и развлечения с участието на родителите .
Такива са : Имен ден на групата ,благотворителен базар за Коледа, празник за 8 март и т.н.
Публикации
Успех на учениците
*театрален конкурс "Колумбина"
*спортни състезания
*математически състезания
*конкурси за детска рисунка
Галерия - Успех на учениците
Успехи на учителя
Галерия - Успех на учителя
Допълнителна информация
Бъдещи планове
„Никога не е твърде рано или твърде късно да учиш!“
Ученето през целия живот е начин на мислене – всеки от нас трябва да бъде отворен за нови идеи, решения, умения или поведение.
През учебната 2017/2018г. моите бъдещи планове са:
– Усъвършенстване на уменията за планиране и подбор на подходящи, нови и интересни методи, средства и материали, подходящи за съответната тема;
– Провокиране интереса на децата в търсене, подбор и работа с различни източници на информация;
– Усвояване и усъвършенстване на нови иновативни методи на обучение, за да бъдат здрави и успешни децата в групата.
•Посещаване на курсове и обучения в областта на педагогиката, методиката на преподаване, иновативни и интерактивни методи на преподаване по различните учебни дисциплини.
•Участие в различни педагогически форуми, семинари.
•Провокиране интереса на учениците в търсене, подбор и работа с различни източници на информация.
•Насочване вниманието на децата върху използването на информационните технологии в тяхното образование по всички учебни направления – подбор на информация, презентации.
Самонаблюдение
Самонаблюдението е свързано със стремеж на учителя към самопознание и развитие, умение за актуализиране и осмисляне на собствения житейски и емоционален опит.Способността на педагога за точни социални преценки, сътрудничеството с родителите и обществеността са все умения ,които той придобива по време на практиката си.
Способността на учителя за проявата на толерантност, инициативност, търпеливост, коректност, откритост, доброжелателност, креативност, решителност, сътрудничество, партниране при работа в екип, свободно изразяване на мнение и защитаване на лични позиции са едни от важните качества към които е стреми добрия учител.
Умение на преподавателя да взема ефективни решения при възпитанието на подрастващите, да намира адекватни начини за справяне в силно напрегнати, стресови ситуации, като запазва собственото си самоуважение и зачита личното достойнство на учениците.