Тоня Боева

Тоня Боева

Тоня Желязкова Боева

Учителската професия е все по-динамична и ангажираща. Постоянното развитие на ИТ налага учителят да бъде в крак с тенденциите които са водещи. Децатакато цяло и в частност учениците се интересуват изключително от всякакви иновации в смарт технологиите. Това обуслява и навлизането на все повече ИКТ в образованието ако учителят иска предметът му да е интересен. Главната цел на добрия учител е да предизвика любопитството на учениците към своя предмет. Толерантността емпатията и честността са в основата на добрите взаимоотношения между учител и ученик. Това налага учителят да се самоусъвършенства постоянно и да учи през целия си живот. 

Добрият учител е този който успява чрез преподаването си да осигури на учениците си възможност за разчупване на шаблона и изкачване на социалната стълбица. Това е една от основните цели на образованието днес. Постигането ѝ ще даде тласък на нови процеси в обществото.

Учителят играе изключителна важна роля в развитието на образованието - без добри учители няма да има прогрес не само в системата но и в държавата и в обществото. Той трябва да е лесно обучаем да се стреми към развиване на нови практики да се учи през цялата си кариера да променя подхода си в зависимост от учениците си да притежава умения за боравене със съвременните технически постижения умения за работа в екип да притежава отлични управленски и комуникативни възможности. Тоест да повишава квалификацията си и да придобива нови умения постоянно в съответствие със средата и учениците си. 

Преподаването на БЕЛ става все по-трудно тъй като изучаваните произведения са далеч от разбиранията и интересите на съвременните ученици. Единственият начин да доближим своите ученици до времето и разбирането на литературните шедьоври които преподаваме е да ги осъвременим с помощта на съвременните технолигии. Представянето на една средновековна българска книга с помощта на електронен урок винаги е в пъти по-интересно отколкото голата фронтална беседа. Използването на ИКТ в часовете по БЕЛ е все по-наложително.

Профил

Адрес

Ямбол ул."Битоля"35

И-мейл

tonya_boeva4@mail.bg

Мрежи

Институция

ОУ"Н.Петрини"

Класове/Групи

Четвърти клас Пети клас

Учебни предмети



Български език и литература - 4 клас

Математика - 4 клас

Човек и общество - 4 клас

Човек и природа - 4 клас

Музика - 4 клас

Изобразително изкуство - 4 клас

Домашен бит и техника - 4 клас

Физ.фъзпитание и спорт - 4 клас

Руски език - 5 клас

Учебни комплекти

Руски език - „Матрëшка” Български език Математика Човекът и природата Човекът и обществото Музика Изобразително изкуство Домашен бит и техника


Участие в програми и проекти



Извънкласни дейности



Клуб"Здравословен начин на живот"

Образование

Основно Образование

ОУ

До седми клас

Средно образование

РЕГ

От осми до единадесети клас

Бакалавър

ПУ

Начална училищна педагогика

Бакалавър

Шуменски университет

Руска филология и втора специалност български език


Учителски стаж

Настояща работа

Старши начален учител

Класен ръководител на 4 a клас

Преподавател по руски език - 5 а,в,г класове

15/09/1982 - 15/09/1983

ОУ"Д.Чинтулов" с.Недялско - възпитател

01/09/1983 - 31/08/1986

ОУ"Иван Вазов" с.Първенец - възпитател

01/09/1986 - 31/08/1989

ОУ "П.Яворов"с.Зорница -учител по български и руски език 5-8 клас

01/09/1989 - 02/10/1996

ОУ с.Каменец -учител по български език,руски език и история

03/10/1996 - 01/09/2010

ОУ"Климент Охридски" Ямбол начален учител

01/09/2010 - 01/09/2011

СОУ"П.Яворов" Стралджа възпитател 1 клас

01/09/2011 - 03/09/2012

ОУ"П.Славейков" Ямбол учител 1 клас

03/09/2012 - 00/00/0000

ОУ"Н.Петрини" ст.начален учител

Умения и компетенции

Социални умения и компетенции

Общуване с хора

Комуникативност,толерантност,емпатия,способност за сътрудничество в екип,умения за организиране и разпределяне на функциите и задълженията,произтичащи от естеството на възложената работа,умения за преодоляване на конфликтни ситуации и др.

Организационни умения и компетенции

Координация на дейности,пряко произтичащи от естеството на работа,координация и сътрудничество с колеги и родители,организиране и провеждане на педагогическата дейност в съответствие с изискванията определени в различните нормативни и образователни документи,своевременно и коректно водене на задължителната документация,свързана с педагогическата дейност,участие в педагогически съвети и изпълнение на техните решения,участие в различни организационни и методически форми и инициативи,свързани с дейността на институцията и др.

Технически умения и компетенции

Работа с операционна система WINDOWS, владеене на  MS Offise /Word, Exce,l Power Point / ,работа с internet  приложения

Когнитивно-базирани компетенции

Организиране на среда,стимулираща детското развитие,съхраняване и грижа за индивидуалността на всяко дете в колектива на общата група,реализиране на педагогическото взаимодействие чрез разнообразни методи и форми на преподаване,създаване и поддържане в процеса на обучение на среда,атмосфера и дисциплина,които благоприятстват и стимулират добър психологически климат,коректни взаимоотношения,конструктивно общуване и сътрудничество по повод на учебния процес както между учител и деца,така и между самите деца,грижа за изграждането на ценностни ориентации за уважение и зачитане на индивидуалността и уникалността на хората,които са основа за взаимно разбирателство и резултатно сътрудничество,грижа за изграждането на национални и общочовешки добродетели и др.

Артистични умения и компетенции

Актьорско майсторство,много добри умения в певческото и танцовото изкуство

Квалификации и обучения

09/08/2013 - Квалификация

Институт за човешки ресурси София "Изграждане на ефективна училищна среда"

25/02/2013 - Квалификация

Фондация"Джуниър Ачийвмънт" София Инициативност и предприемчивост в начален етап на училищното образование

15/12/2012 - Сертификат

Национален институт за обучение и квалификация в системата на образованието Обучение на педагогически специалисти за работа с деца и ученици със специални образователни потребности

24/06/2007 - Сертификат

новият формат за външно оценяване в края на 4 клас

24/02/2006 - Курс

Център за Образователни програми и социални Инициативи Повишаване уменията на учители,преподаващи на деца със СОП

10/05/2004 - Курс

Училище "Европа" Ямбол Английски-А1

23/09/2000 - Квалификация

Мон Национален педагогически център София Базови и специфични компютърни умения на учители

05/09/1998 - Квалификация

Технически университет София Методика на обучението по БДП 1-4 клас

05/09/1998 - Квалификация

СУ"Кл.Охридски" Богословски факултет

Учител по религия в началното училище

05/09/1998 - Квалификация

СУ"Кл.Охридски" Факултет по математика и информатика Работа с компютри и информационни технологии в начален курс

Форма за обратна връзка

Разбирате ли преподадения Ви материал?

  • 0% Complete
    Отговор в проценти 0%

Информация

Философия на преподаване

Добрият учител проявява емпатия към всичките си ученици но не си позволява фамилиарничене. Успява да запази творческата атмосфера в часовете си без да се стига до анархия и хаос. Преподава материала си на достъпен език за всички ученици в класа дори когато за целта се налага да повтаря един и същ материал на различни целеви групи по различен начин и с различни езикови и невербални средства.

 Ученето е индивидуален процес за всяко дете и нашата работа е да им преподаваме по такъв начин материала от учебната програма че да предизвикаме тяхното любопитство към него. 

Много често ми се налага да съм в ролята на духовен наставник социален работник социализиращ в нормите на обществото но също така да съм и медицинска сестра психолог звероукротител психоаналитик а и наставник едновременно. Работата на учителя ги изисква от мен и когато съм в съответната ситуация тези роли не ми тежат. Смятам че по този начин помагам на учениците сипо-лесно да открият точното си място в социалната стълбица но и да се стремят да вървят нагоре по нея.

Обичам работата си и не бих я сменила. Важно в нашата професия е да не те напуска желанието за учене. Спреш ли да се самообучаваш - изоставаш в учителската си кариера и от учениците си и от колегите си.

Никой не може да бъде убеден в нещо за което няма поне минимална вътрешна мотивация. Целта на работата ми е да успея да събудя у тях тази вътрешна мотивация и любопитство към това което мога да им предложа и което преподавам.

Искам учениците на които преподавам да станат отговорни и мислещи млади хора успяващи да преценят правилно всяка ситуация в която попадат.

Традиционните педагогически похвати – лекция беседа разказ дискусия; съчетани с интерактивни – ролеви игри кръстословици диспути съдебни процеси; ИКТ – интерактивна дъска проектор образователни софтуери електронни учебници и упражнения; интердисциплинарен подход.Педагогическите похвати които използвам са различни във всеки клас – съобразени са със спецификата и възрастта на децата в паралелката.

Във връзка с развитието на новите технологии и промените в детската психика и интереси се променят и педагогическите похвати които използвам в различните години от преподавателския си стаж. 

Смятам образованието за ценност и чрез преподаването си се стремя да убедя в това и учениците си.

Стремя се да бъда в крачката на учениците си – да познавам нещата които ги интересуват. Философията за преподаването на всеки човек според мен се формира на база на неговата житейска философия обща култура познаването на преподавания предмет и личностните му особености. Няма как да бъда убедена да преподавам по начин който не разбирам или не съм вътрешно убедена в правотата му и ефективността му. Харесва Мария Монтесори и сър Кен Робинсън.

Методи на преподаване

В часовете си използвам електронните учебници но разчитам и на авторски презентации съобразени с особеностите на децата от класа ми.

Взаимодействие с родители, ученици, учители

Моята обратна връзка е емблемата на мерцедес нарисувана на лист А4 - в първото поле описва какво е разбрал; във второто - какво иска да се промени в начина на поднасяне на материала; в третото поле- как се е чувствал по време на урока.

Така научавам не само какво са разбрали от часа но и какви чувства е събудил урокът у тях а така също и ккаво трябва да променя в урока си( какво не им е харесало или не са разбрали).

На родителите изпращам ученическите контолни с място за редакция от родителя - там той трябва да напише какво е очаквал и доволен  ли е резултата. да ми даде съвет как да се променят нещата.

Публикации

Успех на учениците

Галерия - Успех на учениците

Успехи на учителя

Сертификати за проявен интерес,съпричастност и подготовка на ученици в международния турнир"Математика без граници"

Галерия - Успех на учителя

Допълнителна информация

Бъдещи планове

Самонаблюдение

Обичам да работя с децата и това е едно от нещата което ми дава сили и ме мотивира за постоянно повишаване на квалификацията ми и усвояване на нови компетентности. Създаването на провокативни и различни ситуации спрямо децата развиване на умението им да мислят и решават казуси е моя мисия. Мислещите деца стават можещи и имат умения за адекватно приспособяване в социалната среда. Изграждането на приятелски отношения с децата и същевременно с това на респект към учителя е верния път за постигане на високи и качествени резултати в работата. Изграждането на позитивна среда в която децата и родителите да се чувстват спокойни и уверени че се предлага най-доброто за тях им дава положително отношение към професията на учителя.

Благодаря!